خبر جدید درباره آیفون ۱۸

اقتصاد ۱۰۰ - این روزها شایعات درباره آیفون ۱۶ که پاییز می‌آید شنیده می‌شود اما خبر درباره آیفون ۱۸ جالب توجه است.

خبر جدید درباره آیفون ۱۸

به گزارش گروه دانش و فناوری، آیفون ۱۸ که باید ۲۰۲۶ عرضه شود از چیپست ۱.۶ نانومتری ساخت کمپانی تایوانی TSMC بهره خواهد برد.

دیروز TSMC از یک سری فناوری مربوط به آینده، از جمله یک گره ۱.۶ نانومتری است، رونمایی تئوریک کرد. فناوری جدید به طور قابل توجهی چگالی و عملکرد منطقی تراشه را افزایش می‌دهد و نویدبخش بهبودهای قابل توجهی برای محصولات محاسباتی با عملکرد بالا (HPC) و مراکز داده خواهد بود.

از لحاظ تاریخی، اپل یکی از اولین شرکت‌هایی است که فناوری‌های جدید و پیشرفته ساخت چیپست را به کار گرفته است.

 به عنوان مثال، این اولین شرکتی بود که از گره ۳ نانومتری TSMC با تراشه A17 Pro در آیفون ۱۵ پرو و آیفون ۱۵ پرو مکس استفاده کرد و احتمالاً در ساخت آیفون‌های بعدی از این روش پیروی خواهد کرد.

پیشرفته‌ترین طراحی‌های چیپست اپل در طول تاریخ در آیفون ظاهر شده‌اند، قبل از اینکه به خط تولید آی‌پد و مک راه پیدا کنند و در نهایت به اپل واچ و اپل تی‌وی سرازیر شوند.

فناوری A16 که TSMC قصد دارد تولید آن را از سال ۲۰۲۶ آغاز کند، از ترانزیستورهای نانوصفحه ای نوآورانه به همراه راه حل جدید ریل برقی پشتی استفاده می‌کند. انتظار می‌رود این توسعه ۸ تا ۱۰ درصد افزایش سرعت و ۱۵ تا ۲۰ درصد کاهش مصرف انرژی را در مقایسه با فرآیند N2P ، در کنار بهبود تراکم چیپست تا ۱.۱۰ برابر ایجاد کند.

شرکت تایوانی TSMC همچنین در حال پیشرفت به سمت تولید تراشه‌های ۲ نانومتری و ۱.۴ نانومتری است که احتمالاً برای نسل‌های آینده سیلیکون اپل خواهد بود.

 گره 2 نانومتری "N2" آن برای تولید آزمایشی در نیمه دوم سال ۲۰۲۴ و تولید انبوه در اواخر سال ۲۰۲۵ برنامه ریزی شده است و پس از آن در اواخر سال ۲۰۲۶ فرآیند "N2P" بهبود یافته دنبال می‌شود.

تولید آزمایشی گره ۲ نانومتری در نیمه دوم ۲۰۲۴ آغاز خواهد شد و با افزایش تولید در مقیاس کوچک در سه ماهه دوم سال ۲۰۲۵ توسعه می‌یابد.

در سال 2027، شرکت تایوانی به سمت تولید تراشه های ۱.۴ نانومتری تغییر مسیر ‌دهد.

انتظار می رود تراشه های A18 آینده اپل برای سری آیفون ۱۶ مبتنی بر N3E باشند، در حالی که انتظار می‌رود "A19" برای مدل های آیفون ۲۰۲۵ اولین چیپست ۲ نانومتری اپل باشد.

 

 

انتهای پیام

وبگردی

ارسال نظر

 

نظرسنجی

به نظر شما عملکرد تیم اقتصادی دولت آقای رئیسی تاکنون چگونه بوده است؟

.

طلا و جواهر اقتصاد 100: مدتی است موضوع مالیات بر عایدی سرمایه در بخش معاملات طلا چالش‌هایی را در فضای مجازی به دنبال…

اخبار سلامت

سینما در سینما