جان ترنوس یا جف ویلیامز؛ کدامیک مدیر عامل اپل خواهد شد؟

اقتصاد ۱۰۰ - منابع خبری اطلاعات خاصی را ارائه داده‌اند که نشان می‌دهد مدیر ارشد مهندسی سخت‌افزار شرکت اپل، به احتمال زیاد در طی سه سال آینده به عنوان مدیر عامل اپل منصوب خواهد شد.

جان ترنوس یا جف ویلیامز؛ کدامیک مدیر عامل اپل خواهد شد؟

به گزارش گروه دانش و فناوری،گزارشی اختصاصی از سوی خبرگزاری بلومبرگ به تحلیل جزئیات داخلی شرکت اپل پرداخته است، تا به نام مدیرعامل بعدی این شرکت پی ببرد. تیم کوک، که در حال حاضر 63 سال سن دارد، از سال 2011 به عنوان مدیرعامل اپل فعالیت می‌کند، اما بسیاری از مشاوران معتقدند که دوره فعالیت او بزودی به پایان می‌رسد. با اینحال طبق تحلیلی بلومبرگ این تغییر بزودی اتفاق نمی‌افتد.

منابع داخلی که در اپل فعالیت می‌کند باور دارند در صورت اینکه تیم کوک بازنشسته شود، جف ویلیامز مدیر ارشد عملیاتی اپل، جای او را خواهد گرفت. اما بلومبرگ می‌گوید با توجه به فاصله‌ی سنی که بین کوک و ویلیامز وجود دارد، این احتمال بسیار ضعیف است و برای مدیریت بلند‌مدت گزینه‌ی مناسبی نیست و اعضای هیات مدیره به شخصی نیاز دارند که حداقل 10 سال بتواند شرکت را رهبری کند.

یکی از مدیران اسبقی که نام آن فاش نشده گفته بود، پنج سال پیش، وضعیت اپل برای انتخاب مدیرعامل جدید مشخص بود، اما در حال حاضر وضعیت متفاوت است.

منابع نزدیک به تیم کوک می‌گویند، او تا سه سال دیگر در جایگاه‌ فعلی‌اش باقی خواهند ماند؛ پس از آن جان تروس محتمل‌ترین فردی خواهد بود که به عنوان مدیرعامل اپل انتخاب خواهد شد.

ترنوس در حال حاضر ۴۹ سال سن دارد و به عنوان قائم‌مقام ارشد تیم مهندسی سخت‌افزار اپل فعالیت می‌کند. او در سال‌های اخیر نقش بزرگی در فعالیت‌های شرکت ایفا کرده و مورد تحسین تیم کوک و سایر مدیران ارشد اپل قرار گرفته است.

بلومبرگ اظهار داشته است که ترنوس مورد علاقه‌ی تیم کوک است، زیرا او مهارت‌های مناسبی در مدیریت کنفرانس‌ها دارد، موقر است و در تصمیم‌گیری‌ها بسیار دقیق عمل می‌کند. او حتی در مواقعی که مسائل پرحاشیه‌ای مطرح می‌شود، از آنها در ایمیل‌های خود صرف نظر می‌کند.

ترنوس حضوری فعال در مراسم رونمایی از آیپد پرو 2024 داشته و این نشان می‌دهد که او توانایی‌های لازم برای رهبری شرکت را دارد.

انتهای پیام

منبع : تکراتو

وبگردی

ارسال نظر

 

نظرسنجی

صرفه‌جویی در شرایط فعلی اقتصادی را از کجا شروع می کنید؟

.

اخبار سلامت

سینما در سینما