پایان دعوی میان تسلا و اپل بر سر کشته شدن یک مهندس اپل

اقتصاد ۱۰۰ - در سال ۲۰۱۹، خانواده یکی از مهندسان شرکت اپل به نام وی لون هوانگ(Wei Lun Huang) معروف به والتر هوانگ یک سال پس از کشته شدن او در تصادف با ماشین تسلا از شرکت تسلا شکایت کردند و اکنون تسلا به این دعوی پایان داده است.

پایان دعوی میان تسلا و اپل بر سر کشته شدن یک مهندس اپل

به گزارش گروه دانش و فناوری، زمانی که خودرو تسلا مدل ایکس(X) او در «مانتین ویو»(Mountain View) روی حالت راننده خودکار یا اتوپایلوت قرار داشت با گارد ریل برخورد کرد. این پرونده اکنون به طور رسمی خاتمه یافته است و شرکت خودروسازی تسلا دعوی را در همان روزی که قرار بود تصمیم هیئت منصفه اتخاذ شود، حل و فصل کرده است. بر اساس گزارش CNBC و نیویورک تایمز، وکلای تسلا از دادگاه خواستند تا توافقنامه تسویه حساب را امضا کند تا مبلغ دقیقی که شرکت پرداخت کرده است، علنی نشود. این شرکت نمی‌خواست سایر مدعیان بالقوه یا شاکیان مبلغ تسویه حساب را به عنوان مدرکی مبنی بر مسئولیت احتمالی تسلا در قبال ضررها در نظر بگیرند که در موارد بعدی تأثیری دلسرد کننده بر فرصت تسویه حساب داشته باشد.

به نقل از انگجت، تسلا مدت کوتاهی پس از تصادف تأیید کرد که راننده خودکار در زمان تصادف روشن بوده است اما همچنین اصرار داشت که هوانگ زمان کافی برای واکنش را داشته و دید بدون مانعی از تقسیم‌ کننده مسیر داشته است. این شرکت اصرار داشت که راننده مقصر بوده و تنها راه برای وقوع تصادف این است که هوانگ به جاده توجه نکرده باشد، به رغم اینکه خودرو هشدارهای متعددی برای این کار ارائه کرده است. در این شکایت، وکلای هوانگ به موارد مربوط به بازاریابی راننده خودکار تسلا اشاره کردند که می‌گوید خودروهای این شرکت به اندازه کافی ایمن هستند تا در جاده‌ها بدون اینکه رانندگان مجبور باشند همیشه دست خود را روی فرمان نگه دارند، خودرو را هدایت می‌کند.

این حادثه به اندازه‌ای بزرگ شد که توجه هیئت ملی ایمنی حمل‌ونقل(NTSB) را به خود جلب کرد که تحقیقاتی را انجام داد و متوجه شد که هوانگ پیشتر گزارش داده بود که خودرو در سفرهای قبلی از بزرگراه دور شده است. در واقع، خانواده او گفتند که او از انحراف ماشینش به سمت مانعی که دقیقا با آن تصادف کرده بود شکایت می‌کرد و حتی آن را به نمایندگی تسلا گزارش داده بود. این سازمان همچنین به این نتیجه رسید که سیستم هشدار برخورد تسلا به راننده هشدار نمی‌دهد و سیستم ترمز اضطراری آن زمانی که خودرو شروع به حرکت به سمت مانع می‌کند، آنطور که باید فعال نمی‌شود.

گفتنی است، هیئت ملی ایمنی حمل‌ونقل همچنین کشف کرد که هوانگ در زمان حادثه یک بازی موبایلی را روی تلفن خود اجرا می‌کرده است. وقتی تصادف رخ داد، نمی‌توان تشخیص داد که آیا تلفن در دست او بوده یا خیر. تایمز می‌گوید، تسلا در حال آماده شدن برای نشان دادن مدرکی به دادگاه بود که نشان می‌داد هوانگ در حال انجام یک بازی در هنگام تصادف بود که وکلای او این موضوع را رد کردند. صرف نظر از اینکه چه کسی واقعاً مقصر است، یک آزمایش می‌تواند توجه مجدد به ایمنی سیستم کمک راننده تسلا را جلب کند. این تسویه حساب چند ماه قبل از اینکه این شرکت روبوتاکسی یا تاکسی رباتیک خود را در روز هشتم اوت رونمایی کند، به این پرونده پایان داد.

انتهای پیام

منبع : ايسنا

وبگردی

ارسال نظر

 

نظرسنجی

پیش بینی می کنید در سال 1403 کدامیک از بازارهای زیر با نوسانات کمتر قیمتی روبرو شود؟

.

اخبار سلامت

سینما در سینما