سقوط 113 میلیارد دلاری ارزش اپل به دلیل شکایت دولت آمریکا

اقتصاد ۱۰۰ - در حالی که اپل به عنوان یکی از برجسته‌ترین شرکت‌های فناوری جهان شناخته می‌شود، سقوط 113 میلیارد دلاری ارزش اپل به دلیل شکایت وزارت دادگستری آمریکا موجب شده تا تصویر این شرکت تحت تأثیر قرار گیرد.

به گزارش گروه دانش و فناوری،با پرتویی از این مفاد، نگرانی‌های نسبت به آینده اپل و شاخص‌های بازاری آن در حال افزایش است.با شکایت دولت آمریکا علیه شرکت اپل، سهام این شرکت به اندازه‌ی 4.1 درصد سقوط داشت که برآورد می‌شود 113 میلیارد دلار ارزش آن باشد.

به‌گزارش بلومبرگ. در این شکایت، دولت ایالات متحده اپل را به انحصار طلبی در صنعت موبایل را متهم کرده و بر این باور است که اپل از قدرت انحصاری خود به‌طور ناعادلانه برای استخراج سود بیشتر از مصرف‌کنندگان، توسعه‌دهندگان، و تولیدکنندگان محتوا بهره می‌برد.

از دیدگاه دولت آمریکا، این اقدامات منجر به تشویق کاربران برای وابستگی به دستگاه‌های آیفون و سرویس‌های مختلف آن شده است، از جمله سوپراپلیکیشن‌ها که خدمات گوناگونی را در خود جای داده و نیاز کاربران را به استفاده از چندین سرویس مجزا برطرف می‌کنند.

وزارت دادگستری آمریکا اظهار داشته که ساعت‌های هوشمند غیر اپل هنگام اتصال به آیفون با محدودیت‌های مختلفی روبرو هستند، درحالی‌که وابستگی ساعت هوشمند اپل به آیفون انکارناپذیر است و باعث می‌شود کاربران در خرید گوشی جدید، به گوشی‌های اپل تمایل بیشتری پیدا کنند. رئیس بخش ضدانحصار وزارت دادگستری آمریکا افزوده که اپل سال‌هاست با تعیین محدودیت‌های ناعادلانه در پاسخ به تهدیدهای رقابتی، مصرف‌کنندگان و توسعه‌دهندگان و تولیدکنندگان محتوا را تحت فشار قرار می‌دهد

اپل ادعا می‌کند که اتهامات مطرح شده علیه آن موجه نیستند و در صورتی که پرونده موفق به ادامه داشته باشد، توانایی‌های این شرکت را به‌طور قابل توجهی تضعیف خواهد کرد. اپل که پیش‌تر به عنوان یکی از باارزش‌ترین شرکت‌های جهان شناخته می‌شد و ارزش بازاری بالغ بر سه‌تریلیون دلار را به خود اختصاص داده بود، در سال ۲۰۲۴ نشانه‌هایی از ضعف عملکرد نسبت به گذشته را نشان داده است

 

انتهای پیام

منبع : ايسنا

وبگردی

ارسال نظر

 

نظرسنجی

به نظر شما تغییر تیم اقتصادی دولت، چه اندازه به بهبود معیشت مردم کمک می کند؟

.

اخبار سلامت

سینما در سینما