دلیل اخراج ۶۰۰ نیروی اپل توسط تیم کوک معلوم شد

اقتصاد ۱۰۰ - تیم کوک بیش از ۶۰۰ نیروی خود در پروژه‌های گرانقیمت تحقیق و توسعه را اخراج کرده است. این در حالی است که وی جدی‌تر شده و با چالش‌های متعددی مواجه شده که سلطه شرکتش بر بازار را تهدید می‌کند.

دلیل اخراج ۶۰۰ نیروی اپل توسط تیم کوک معلوم شد

به گزارش گروه دانش و فناوری، خبر اخراج را بلومبرگ برای اولین بار گزارش کرد و نشان داد اگرچه ۶۰۰ نفر برای اپل در حالی که سایر غول‌های آی تی از ۲۰۲۳ دست به اخراج گسترده زدند، رقم زیادی نیست، اما برای شرکتی که به ندرت اخراج می‌کند، نشانه هشدار است.

اول در پایان سال مالی گذشته ۱۶۱ هزار نیروی استخدامی داشته و صنعت فناوری در حال حاضر ۶۰ هزار نیرو را اخراج کرده است.

کارمندان اخراجی اپل مربوط به بخش خودرو برقی و پروژه ساخت صفحه نمایش شفاف میکرو ال ای دی برای ساعت هوشمند بوده‌اند.

اپل برای خودرو برقی از ۲۰۱۴ بدین سو سالی ۱ میلیارد دلار هزینه کرده است و حالا تصمیم گرفته است تا پروژه را به طور کامل تعطیل کند.

تیم کوک با بدترین بحران‌ها از ۲۰۱۱ بدین سو مواجه شده است.

سهام اپل تا پایان مارس بیش از ۱۰ درصد در مقایسه با اول سال سقوط کرد و دردسرهای مربوط به آیفون بیشتر نمایان شد.

مهمترین دلیلش البته کاهش فروش آیفون در بازار چین بود و نشان داد گوشی‌هایی مانند مست ۶۰ پرو هوآوی با اتصالات ۵جی توانسته است جای آیفون را در چین بگیرد.

آمار موسسه کانترپوینت نیز نشان داد فروش آیفون در ۶ هفته اول ۲۰۲۴ بیش از ۲۴ درصد کاهش داشته و فروش کلی هم در فوریه ۳۳ درصد کمتر از مدت مشابه سال قبل بوده است.

اپل با مشکل دیگری به نام عینک واقعیت ترکیبی ویژن پرو ۳۵۰۰ دلاری روبرو شده است.

تیم کوک خیلی روی این محصول مانور داده و محاسبه کرده اما علاقه مصرف کنندگان چیز دیگری است و با زیست بوم بی نهایت تیم کوک فاصله دارد.

تحلیلگران بانفوذی مانند بن تامپسون می‌گویند ویژن پرو فاقد اپلیکیشن‌های محرک فروش است و زاکربرگ رقیب این محصول نیز با خوشحالی انتقادات زیادی را وارد کرده است.

از سوی دیگر اپل با مشکلات حقوقی زیادی روبرو شده و وزارت دادگستری آمریکا برای اولین بار از اپل به دلیل انحصار گوشی‌های هوشمند شکایت کرده است.

اتحادیه اروپا نیز قوانین جدیدی در حوزه بازار دیجیتال وضع کرده و هدفش بازکردن فروشگاه اپ استور اعلام کرده است.

به هر حال اینها چالش‌های جدی هستند که تیم کوک با آن دست و پنجه نرم می‌کند و به این آسانی‌ها دست از سر اپل برنخواهند داشت.

 

انتهای پیام

وبگردی

ارسال نظر

 

نظرسنجی

پیش بینی می کنید در سال 1403 کدامیک از بازارهای زیر با نوسانات کمتر قیمتی روبرو شود؟

.

اخبار سلامت

سینما در سینما