موازی کاری عجیب در سازمان برنامه / راه‌اندازی یک دفتر تازه در تشکیلات خنده دار است

متاسفانه تشکیلات سازمان برنامه و بودجه به طرز خنده‌داری وارد موازی کاری شده و این وضعیت سبب شده این سازمان نتواند در قامت یک سازمان توسعه‌ای نقش ایفا کند.

موازی کاری عجیب در سازمان برنامه / راه‌اندازی یک دفتر تازه در تشکیلات خنده دار است

 مهدی پازوکی، استاد سابق اقتصاد دانشگاه علامه طباطبایی و کارشناس اقتصادی در گفتگو با اقتصاد 100 گفت: سازمان برنامه و بودجه مغز تصمیم گیری در اقتصاد کشور است اما حالا از این هدف دور شده و می بینیم که اصلا متوجه نقش مهم خود نیست .

 او به تغییر تشکیلات این سازمان اشاره کرد و گفت: در حالی که سازمان دفتر اقتصاد کلان دارد و سایر دفاتر نیز به صورت تخصصی طرح‌ها و پروژه‌های عمرانی را پیگیری می کنند، دفتر جدیدی تحت عنوان دفتر طرح‌های کلان در این سازمان راه اندازی شده است که واقعا نمی‌شود در هیچ قالبی موجودیت ان را توجیه کرد .

 وی تاکید کرد: طرح‌های کلان به تشخیص مدیریت در این دفتر مورد بررسی قرار می گیرند در حالی که طرح مرتبط با راه‌ها باید در دفتر امور راه و ترابری  و طرح مرتبط با انرژی باید در دفتر مرتبط با انرژی بررسی شود و راه اندازی دفتر طرح‌های کلان نوعی موازی کاری و به هم ریختگی در این فضا ایجاد خواهد کرد . مشخص نیست چرا باید طرح عمرانی از دفتر تخصصی‌اش بیرون بیاید و در قالب طرح کلان در دفتر دیگری بررسی شود. اصلا هدف از چنین اقدامی چیست؟ در این فضا ما هم دفتر اقتصاد کلان داریم هم دفتر طرح‌های کلان. 

 پازوکی گفت: متاسفم در شرایطی که اقتصاد ایران بیش از هر زمان دیگری نیاز به برنامه مدون برای برون رفت از این وضعیت دارد، سازمان برنامه و بودجه درگیر موازی کاری و سیاسی کاری و ... شده است.

او گفت: نزدیک به دو ماه از سال گذشته و هنوز تکلیف بودجه مملکت در بخش مخارج که مهمترین بخش است روشن نشده ، این مسئولیت سازمان برنامه است که این وضعیت را روشن کند اما سازمان برنامه مانند دیگر نهادها در حال تدوین امار و ارقام برای اثبات این است که دولت خوب کار می کند در حالی که نتیجه کار خوب باید در سفره مردم دیده شود نه روی آمارهایی که مردم درکشان نمی کنند.

 

وبگردی

ارسال نظر

 

نظرسنجی

صرفه‌جویی در شرایط فعلی اقتصادی را از کجا شروع می کنید؟

.

اخبار سلامت

سینما در سینما