وزیر ارتباطات: سایت های اینترنت 5G به 1500 عدد می‌رسد

اقتصاد ۱۰۰ - وزیر ارتباطات امروز در حاشیه هیات دولت توضیحاتی را در خصوص برنامه های دولت برای توسعه ارتباطات نسل پنجم ارائه داد.

وزیر ارتباطات: سایت های اینترنت 5G به 1500 عدد می‌رسد

به گزارش گروه دانش و فناوری، طبق اعلام وی تعداد سایت های اینترنت 5G در هفته آینده به 1500 عدد می‌رسد.عیسی زارع پور وزیر ارتباطات در خصوص برنامه های دولت برای توسعه ارتباطات نسل پنجم توضیح داد: «هفته آینده برنامه داریم که تعداد سایت‌های نسل پنجم کشور به بیش از ۱۵۰۰ سایت برسد. هدف‌گذاری امسال این است که به بیش از ۵ هزار پوشش 5G برسیم و ۱۰ درصد کشور تحت پوشش نسل پنج قرار بگیرد.

او ادامه داد: «بیش از یک سوم کشور تحت پوشش فیبر نوری قرار گرفته است. برنامه امسال این است که به پوشش حداقل ۱۴ میلیون خانوار برسیم و ۷۰ درصد کشور تحت پوشش فیبر نوری قرار بگیرد. سال آینده هم پوشش کل کشور را تمام خواهیم کرد.»

طبق اعلام وی پروژه فیبر نوری در استان قم نیز افتتاح شده است. او در این باره توضیح داد: «در سفر فردای رئیس جمهور به قم شاهد افتتاح پروژه فیبر نوری منازل و کسب و کارهای استان قم خواهیم بود. شهر قم و ۶ شهر استان قم تحت پوشش کامل فیبر نوری قرار می‌گیرد.»

 
 

زارع پور افزود: «در شبکه مادر مخابراتی کشور که شرکت ارتباطات زیرساخت آن را دنبال می‌کند شاهد توسعه جهشی هستیم. ظرفیت شبکه ارتباطی کشور در ابتدای دولت ۳۱ و نیم ترابیت بر ثانیه بوده که الان به بیش از ۶۰ ترابیت بر ثانیه رسیده و بیش از ۹۰ درصد افزایش داشته است که نزدیک به ۲۰ ترابیت آن با تجهیزات ۱۰۰ درصد ایرانی افزایش داشته. ۵-۶ کشور در دنیا بیشتر تولیدکننده این تجهیزات نیستند که ما الان یکی از آنها هستیم و تجهیزات نوری پر سرعت توسط دانشمندان خودمان تولید شده است

وزیر ارتباطات همچنین عنوان کرد: «ظرفیت شبکه آی‌پی کشور از ۲۸ ترابیت بر ثانیه به حدود ۵۵ ترابیت بر ثانیه رسیده و بیش از ۹۵ درصد رشد داشته است. ظرفیت اینترنت و پهنای باند مورد نیاز کشور هم نزدیک دو برابر شده است. همه اینها نشان می‌دهد که وزارت ارتباطات عزم خود را جزم کرده که شبکه ارتباطی کشور را پرشتاب توسعه بدهد.

 

انتهای پیام

منبع : تکراتو

وبگردی

ارسال نظر

 

نظرسنجی

صرفه‌جویی در شرایط فعلی اقتصادی را از کجا شروع می کنید؟

.

اخبار سلامت

سینما در سینما