رونمایی از اولین چیپست ۳ نانومتری سامسونگ برای موبایل

اقتصاد ۱۰۰ - سامسونگ اولین چیپست ۳ نانومتری خود را برای موبایل رونمایی کرد.

رونمایی از اولین چیپست ۳ نانومتری سامسونگ برای موبایل

به گزارش گروه دانش و فناوری،این رونمایی جهشی قابل توجه در فناوری پردازنده‌های موبایل توسط سامسونگ را نشان می‌دهد.

این دستاورد به ویژه قابل توجه است زیرا فرآیند طراحی به شدت از ابزارهای هوش مصنوعی (AI) توسعه یافته توسط Synopsys بهره می‌برد.

این یک گام بزرگ رو به جلو در استفاده از هوش مصنوعی برای ساده سازی توسعه تراشه و به طور بالقوه تحول در آینده قدرت پردازش موبایل است.

پردازنده جدید نشان دهنده یک پیشرفت مضاعف برای سامسونگ است. اولاً، این اولین سیستم موبایل روی تراشه (SoC) برند کره‌ای است که با استفاده از فناوری پیشرفته فرآیند ۳ نانومتری ساخته شده است. این فناوری از ترانزیستورهای اثر میدانی (GAAFET) استفاده می‌کند که عملکرد و کارایی قابل توجهی را در مقایسه با نسل‌های قبلی ارائه می‌دهد.

با این حال، پیشگامانه‌ترین جنبه در خود فرآیند طراحی نهفته است. سامسونگ با Synopsys همکاری کرد تا از ابزارهای اتوماسیون طراحی الکترونیکی (EDA) مجهز به هوش مصنوعی خود، معروف به Synopsys.ai استفاده کند.

این ابزارها از الگوریتم‌های یادگیری ماشینی برای خودکارسازی مراحل مختلف طراحی تراشه، شامل برنامه ریزی معماری، پیاده سازی فیزیکی و تأیید استفاده می‌کنند. به طور سنتی، این وظایف وقت گیر به طور کامل توسط مهندسان انسانی انجام می‌شود.

هوش مصنوعی Synopsys.ai به عنوان یک مجموعه طراحی جامع هوش مصنوعی عمل می‌کند.

دارای "جادوگران هوش مصنوعی" است که وظایف خاصی مانند طراحی تراشه، تأیید عملکرد و آزمایش سیلیکون را انجام می‌دهد. این جادوگران مجموعه داده‌های وسیعی را با استفاده از مدل‌های یادگیری عمیق تجزیه و تحلیل می‌کنند. این به آنها اجازه می‌دهد تا مراحل طراحی پیچیده را خودکار کرده و زمان توسعه را به میزان قابل توجهی کاهش دهند.

 

 

انتهای پیام

وبگردی

ارسال نظر

 

نظرسنجی

به نظر شما چرا همسان‌سازی حقوق‌بازنشستگان تا کنون انجام نشده و وعده آینده داده می شود؟

.

اخبار سلامت

سینما در سینما