برای خرید خانه در مشهد چقدر باید هزینه کرد؟

اقتصاد ۱۰۰- مشهد از کلانشهرهایی‌ست که در سال‌های اخیر همسو با افزایش قیمت ملک در تهران، روندی صعودی را در بازار مسکن تجربه کرده است. اما با چه حدود بودجه‌ای می‌توان در شهر مشهد واحد مسکونی خریداری کرد؟

برای خرید خانه در مشهد چقدر باید هزینه کرد؟

 مشهد نیز یکی از کلانشهرهایی‌ست که در چند سال گذشته همراه با روند افزایشی قیمت مسکن در تهران، صعود قیمت چشمگیری را در زمینه املاک تجربه کرده است.

البته متقاضیان مسکن در این شهر نیز  مانند پایتخت، بسته به مناطق مختلف آن با قیمت‌های گوناگونی مواجه هستند، اما متراژ واحدها نسبت به تهران از میانگین بیشتری برخوردار است.

بررسی آگهی‌های این کلانشهر نشان می‌دهد یک واحد 81 متری در محدوده حجاب قاسم‌آباد، یک میلیارد و 950 میلیون تومان قیمت‌گذاری شده است. این آپارتمان ساخت سال 1380 است و ساختمان نیز پارکینگ دارد.

واحد دیگری در محدوده اقبال با عمری 18 ساله، دو میلیارد و 500 میلیون تومان قیمت‌گذاری شده است. این ساختمان بر خلاف مورد پیشین از پارکینگ و آسانسور برخوردار نیست. واحدهایی با قیمت بالاتر از پنج میلیارد تومان، عموما متراژی بالاتر 100 متر دارند.

برای مثال، واحدی پنج میلیارد و 620 میلیون تومانی در محدوده صیاد شیرازی، متراژی 137 متری دارد  و ساخت آن نیز به سال 1397 بازمی‌گردد.

قیمت آپارتمان‌های نوساز در مشهد

قیمت واحدهای نوساز در مشهد ، وابسته به مناطق آن از طیف بالایی برخوردار است. برای مثال واحدی 100 متری در منطقه طبرسی یک میلیارد و 600 میلیون تومان قیمت دارد، اما قیمت یک واحد با همان متراژ در منطقه سجاد 10 میلیارد تومان قیمت‌گذاری شده است.

منبع: تجارت نیوز

وبگردی

ارسال نظر

 

نظرسنجی

به نظر شما عملکرد تیم اقتصادی دولت آقای رئیسی تاکنون چگونه بوده است؟

.

طلا و جواهر اقتصاد 100: یک کارشناس اقتصادی گفت: بر اساس قانون مالیات بر عایدی سرمایه اشخاص تجاری صاحبان مشاغل بابت…

اخبار سلامت

سینما در سینما