خریداران به سمت طلا شتافتند!

طلا و جواهر اقتصاد 100: به لطف بهبود تقاضا برای پناهگاه امن، طلا (XAU/USD) در معاملات آسیایی روز چهارشنبه برخی خریداران را به سمت خود جلب می‌کند.

خریداران به سمت طلا شتافتند!

به گزارش  «اف‌ایکس استریت» طلا (XAU/USD) در معاملات آسیایی روز چهارشنبه برخی خریداران را به سمت خود جلب می‌کند.

آنچه مسلم است بهبود تقاضا برای پناهگاه امن که ناشی از احساس عدم اطمینان و تنش‌های ژئوپلیتیکی است، و همچنین خریدهای مستمر بانک مرکزی، می‌تواند به افزایش بهای طلا کمک کند. با این وجود، اظهارات تندروانه‌ی مقامات فدرال رزرو ممکن است علیرغم گزارش‌های ضعیف‌تر از حد انتظار اشتغال ایالات متحده در ماه آوریل، امیدها برای کاهش احتمالی نرخ بهره در سال 2024 را کاهش دهد. این امر به نوبه‌ی خود ممکن است منجر به کاهش قیمت فلز گرانبها شود.

بانک خلق چین (PBoC) در ماه آوریل 60000 تروی اونس طلا به ذخایر خود اضافه کرد و به این ترتیب، دوره‌ی خریدهای متوالی را به 18 ماه افزایش داد.

بعداً در روز چهارشنبه، برخی مقامات برجسته از جمله فیلیپ جفرسون، سوزان کالینز و لیزا کوک از فدرال رزرو سخنرانی خواهند کرد. اهمیت این اظهارات بدان دلیل است که می‌تواند علاوه بر تقویت دلار آمریکا، بر طلای دلاری تاثیر بگذارد. معامله‌گران طلا در روز جمعه بر ارزیابی احساسات مصرف‌کننده از دانشگاه میشیگان نظارت خواهند کرد.

نیل کشکاری، رئیس بانک فدرال مینیاپولیس، روز سه‌شنبه با اشاره به اینکه هنوز خیلی زود است تا با قاطعیت در مورد متوقف‌شدن تورم صحبت کنیم، تصریح کرد که در صورت کاهش فشارهای قیمتی، ممکن است فدرال رزرو امسال نرخ بهره را کاهش دهد.

غیر از آن، توماس بارکین، رئیس فدرال رزرو ریچموند، سطح فعلی نرخ‌های بهره را به اندازه‌ی کافی محدود‌کننده برشمرد که می‌تواند اقتصاد را خنک کند و تورم را به هدف 2 درصدی بازگرداند.

مطابق با گزارش ابزار نظارت بر نرخ فدرال، بازارهای مالی هم‌اکنون در حدود 50 واحد پایه (bps) کاهش نرخ از سوی فدرال رزرو را در سال جاری قیمت‌گذاری می‌کنند که شامل 65.7 درصد احتمال کاهش نرخ حداقل 25 واحدی در ماه سپتامبر است.

در چشم‌انداز داده‌های کلیدی، گزارش شاخص اولیه‌ی احساسات مصرف‌کننده‌ی دانشگاه میشیگان در روز جمعه منتشر خواهد شد که طبق برآوردها از 77.2 در آوریل به 76.0 در ماه می کاهش می‌یابد.

در حوزه‌ی ژئوپلیتیک، حمله نظامیان اسرائیلی به جنوبی‌ترین شهر غزه در مرکز توجه است. به نوشته‌ی نیویورک تایمز، گرچه حماس روز دوشنبه با پیشنهاد آتش‌بس موافقت کرد، اما اسرائیل از عدم پذیرش مفاد توافق خبر داد.

طلا طی روز قوی‌تر شد. با این حال، از آنجا که طلا XAU/USD بالاتر از میانگین متحرک نمایی 100 روزه (100-EMA) با شیب رو به بالا است، چشم‌انداز مثبت فلز زرد در طولانی‌مدت بدون تغییر باقی می‌ماند.

در کوتاه‌مدت، قیمت طلا از اواسط آوریل در یک کانال روند نزولی گیر کرده است. موضع نزولی ملایم توسط شاخص قدرت نسبی 14 روزه (14-RSI) تأیید شده است که زیر خط وسط 50 قرار دارد.

افزون بر آن، رقم گرد روانشناختی 2300 دلاری، اولین هدف نزولی برای طلا (XAU/USD) خواهد بود. هرگونه فروش زیر این سطح، حد پایین کانال روند نزولی را در 2260 دلار به تصویر می‌کشد. شکست نزولی از سطح ذکر شده، راه را برای رسیدن به پایین‌ترین سطح اول آوریل در 2228 دلار و به دنبال آن 2200 دلار هموار می‌کند.

در جهت صعودی، سد فوری نزدیک به سقف قیمت 6 می در 2232 دلار ظاهر خواهد شد. مانع بعدی در نزدیکی محل تلاقی مرز بالایی یک کانال روند نزولی، و اوج 26 آوریل در منطقه 2350 الی 2355 دلار قرار دارد. فیلتر صعودی اضافی برای مشاهده و دیده‌بانی، عدد گرد 2400 دلاری است که در مسیر رسیدن به بالاترین سطح تاریخی نزدیک به 2432 دلار قرار می‌گیرد.

وبگردی

ارسال نظر

 

نظرسنجی

صرفه‌جویی در شرایط فعلی اقتصادی را از کجا شروع می کنید؟

.

اخبار سلامت

سینما در سینما