اینتل روی معماری x86S کار می‌کند – یک معماری صرفاً 64 بیتی

اقتصاد ۱۰۰ - بسیاری از گیمرها و حتی کاربرهای خانگی در حال حاضر به طور کامل از معماری‌های 64 بیتی استفاده می‌کنند.

اینتل روی معماری x86S کار می‌کند – یک معماری صرفاً 64 بیتی

به گزارش گروه دانش و فناوری،چرا که سیستم عامل‌های 32 بیتی حداکثر از 4 گیگابایت حافظه پشتیبانی می‌کنند. سیستم عامل‌های جدید نظیر ویندوز 11، کار را به جایی رسانده‌اند که اصلاً نسخه 32 بیتی ندارند و از پردازنده‌های 32 بیتی پشتیبانی نمی‌کنند. اما با این وجود، پردازنده‌های فعلی همچنان از سیستم عامل‌های 32 بیتی پشتیبانی می‌کنند. گویا شرکت اینتل می‌خواهد این روند را با معماری جدید x86S تغییر بدهد.

شرکت اینتل گویا شرایط را برای حذف پشتیبانی پردازنده‌ها از معماری‌های 32 بیتی و 16 بیتی را محیا دیده و دارد روی توسعه یک معماری صرفاً 64 بیتی کار می‌کند. اینتل قصد دارد این معماری را «x86S» بنامد و تفاوت اصلی آن با معماری‌های فعلی این است که در آن، دیگر از سیستم عامل‌های 16 بیتی و 32 بیتی پشتیبانی نخواهد شد.

یکی از مزایای اصلی معماری x86S نسبت به x86 ساده، بالاتر رفتن سرعت بوت پردازنده است. در معماری فعلی، پردازنده باید دستورات مربوط به سیستم عامل‌های 16 بیتی و 32 بیتی را نیز پردازش کند و این مسئله روی سرعت بوت آن تأثیر می‌گذارد، در حالی که یک معماری صرفاً 64 بیتی می‌تواند سرعت بوت بالاتری داشته باشد. در این معماری‌ها، پردازنده‌ به طور مستقیم وارد حالت 64 بیتی می‌شود و نیازی به پردازش حالت‌های اضافی نیست.

البته قرار نیست که از همین فردا، پشتیبانی پردازنده‌های اینتل از سیستم عامل‌های 16 و 32 بیتی از بین برود؛ چرا که توسعه معماری x86S و راهیابی آن به پردازنده‌های جدید و فراگیر شدن آن، قطعاً زمانبر خواهد بود. البته برای دوران فراگیری این معماری، شرکت اینتل یک تکنولوژی شبیه سازی تسعه داده که می‌تواند سیستم عامل‌های قدیمی را بدون پشتیبانی ذاتی سخت افزار از معماری آن‌ها، به طور شبیه سازی شده بوت کند.

انتهای پیام

وبگردی

ارسال نظر

 

نظرسنجی

صرفه‌جویی در شرایط فعلی اقتصادی را از کجا شروع می کنید؟

.

اخبار سلامت

سینما در سینما