پت گلسینگر: اینتل جایگاه خود را از AMD پس می گیرد

اقتصاد ۱۰۰ -گزاش‌های مالی منتشر شده در چند وقت اخیر به خوبی نمایانگر کاهش سهم اینتل از بازارهای جهانی بوده است.

پت گلسینگر: اینتل جایگاه خود را از AMD پس می گیرد

به گزارش گروه دانش و فناوری به نقل از سخت افزارمگ ،اینتل در جدیدترین گزارش درآمدی خود، که از فاجعه‌بارترین درآمدهای سال‌های اخیر است، اظهار داشت که این شرکت در سال 2023 به مسیر خود باز خواهد گشت و تا سال 2025 و پس از آن به سمت رهبری بازار خواهد رفت. نقطه مورد نظر دقیقا همین جاست، اینتل با چه برنامه‌ای قصد بازگشت به اوج را دارد، آن هم در روزهایی که تقاضا در بازار سخت افزار به شدت کاهش پیدا کرده است.

در طی انتشار گزارش‌های مالی، مدیر عامل اینتل، پت گلسینگر، اعتراف کرد که آنها سهم خود و همچنین شتابی را که قبلا داشتند را از دست داده‌اند‌، اما حالا همه چیز تغییر کرده است و شرکت می‌تواند انتظار ثبات در سال جاری را داشته باشد.

پت گلسینگر، مدیر اجرایی، در یک کنفرانس تلفنی به سرمایه گذاران گفت: “ما سهم خود را از دست دادیم، شتاب را از دست دادیم. {اما} ما فکر می‌کنیم که امسال تثبیت می‌شود.”

در حالی که پت معتقد است که اینتل در شرایط مطلوبی قرار دارد، تحلیلگران وال استریت و خود بازار واقعاً مطمئن نیستند که چگونه اینتل بازگشت به ثبات را تا این حد زودهنگام پیش بینی کرده است. مهم‌ترین عامل این شک، وجود حجم عظیمی از موجودی است که بالغ بر 13.2 میلیارد دلار یا معادل 151 روز ارزش دارد و از سوی دیگر با استقبال ضعیف از پردازنده‌های Sapphire Rapids Xeon اینتل که به تازگی برای مقابله با مجموعه EPYC AMD عرضه شده‌اند همراه شده است.

سهم اینتل از بازار

با وجود تمام مشکلات پیش رو، تیم آبی پیش‌بینی می‌کند که پردازنده‌های Sapphire Rapids Xeon به مشتریان مختلف ابری و مراکز داده از جمله آمازون، مایکروسافت، META و دیگران کمک فراوانی خواهد کرد. آنها امیدوارند بازار DRAM نیز به این شکل باشد، اما تحلیلگران دیگر پیش‌بینی کرده‌اند که پردازنده‌های EPYC AMD همچنان به افزایش سهم خود در بازار سرورها ادامه می‌دهند و ممکن است تا پایان سال جاری با محصولات بیشتری که شامل ترکیب فعلی مانند Genoa-X، Bergamo و Siena هستند و به زودی در بازار عرضه می‌شوند، سهم آنها به 30 درصد برسد یا حتی از آن عبور کند.

 

رائو در این رابطه گفت: “فکر نمی‌کنم اینتل هنوز در موقعیتی باشد که بتواند سهم خود را بازیابی کند. شخصی که از 1% به 13% می‌رسد بسیار مهم است. این به شما می‌گوید که اکنون یک رقیب دوم قابل دوام در بازار پردازنده‌های سرور وجود دارد که شتاب زیادی دارد و در حال افزایش است.

لوکاس که، تحلیلگر نیمه‌هادی‌ها در Third Bridge، نیز می‌گوید: «اینتل امیدوار بود که Sapphire Rapids بتواند آنها را قادر به مبارزه با AMD کند. با این حال، کارشناسان ما می‌گویند که به دلیل ناهماهنگی مداوم اینتل در تحویل، تا کنون {روند کار} ناامید کننده بوده است.

گلن اودانل، تحلیلگر موسسه تحقیقاتی فورستر، می‌گوید: «تحول اینتل مدتی طول می‌کشد، که توسط اقتصاد تشدید می‌شود، اما من معتقدم که طرح آن کار می‌کند. این شرکت در حال ارائه محصولات جدید است و تولید آن با توافقات سایر تراشه‌سازان برای استفاده از ظرفیت تولید اینتل افزایش می‌یابد.»

البته با این وجود برخی از کارشناسان همچنان اعتقاد دارند که برنامه‌های اجرا شده توسط پت گلیسنگر، به خوبی جواب خواهد داد و این شرکت می‌تواند در کم‌ترین زمان ممکن دوباره درآمد و جایگاه خود را در بازار به دست بیاورد.

انتهای پیام

وبگردی

ارسال نظر

 
.

اخبار سلامت

سینما در سینما