کاهش جهانی تقاضا و ضرر عظیم اینتل در سه ماهه چهارم

اقتصاد ۱۰۰ - اینتل سال 2022 را با پاهای لرزانی به پایان رساند، اما بازهم بر این باور است که هنوز آینده‌ی روشنی در انتظار آنها است.

کاهش جهانی تقاضا و ضرر عظیم اینتل در سه ماهه چهارم

به گزارش گروه دانش و فناوری به نقل ازسخت افزارمگ ،اینتل درآمد 14.0 میلیارد دلاری را برای سه ماهه چهارم منتهی به 31 دسامبر 2022 گزارش کرد که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل کاهش 32 درصدی را نشان می‌دهد. حاشیه ناخالص آن نیز از 53.6 درصد در سال گذشته به 39.2 درصد کاهش یافت و درآمد خالص (زیان آن) 644 میلیون دلار بود. سود هر سهم (زیان) در سه ماهه 0.16 دلار ثبت شد. به این ترتیب ضرر اینتل در سه ماهه چهارم بسیار سنگین بوده است.​

با وجود ضرر اینتل در سه ماهه چهارم، اینتل با 63.1 میلیارد دلار درآمد کل و درآمد خالص 8.01 میلیارد دلار برای کل سال همچنان در حالت سودآوری باقی مانده است. برای مقایسه، اینتل در سال 2021، 79 میلیارد دلار درآمد و 19.9 میلیارد دلار درآمد خالص داشته است.

پت گلسینگر، رئیس اینتل در رابطه با شرایط مالی این شرکت گفته است:

علیرغم مشکلات اقتصادی و بازار، آنها به پیشرفت خوبی در تحول استراتژیک خود در سه ماهه چهارم ادامه دادند که شامل پیش‌برد نقشه راه محصول و بهبود ساختار عملیاتی و فرآیندها برای افزایش کارایی بود.

 

پت گلسینگر در ادامه گفت که در سال 2023، آنها به کار خود از طریق چالش‌های کوتاه مدت ادامه خواهند داد. دیوید زیننر، مدیر عامل اینتل نیز افزود که اقدامات انجام شده برای مناسب سازی ابعاد سازمان و منطقی کردن سرمایه‌گذاری‌ها زیربنایی و کاهش هزینه 3 میلیارد دلاری در سال 2023 است که در واقع شروعی برای مسیر دستیابی به 8 تا 10 میلیارد دلار صرفه‌جویی مالی تا پایان سال 2025 خواهد بود. با توجه به آنچه که در بازار کامپیوترهای شخصی سال 2022 گذشت این تصمیم کاملا منطقی است.

تحلیلگر بازار IDC اخیراً اعلام کرده بود که محموله‌های رایانه‌های شخصی سنتی در طول تعطیلات نسبت به مدت مشابه در سال 2021، 28.1 درصد کاهش داشته است. محموله‌های هارد دیسک‌ها در سال گذشته تقریباً به نصف مدت مشابه خود رسیده و حتی سازنده لوازم جانبی یعنی شرکت لاجیتک نیز شاهد کاهش فروش حدود 23 درصدی در طول سه ماهه تعطیلات بود. .

رقابت شدید از سوی رقیب بازار AMD نیز به تلاش‌های اینتل کمکی نکرده است و همچنین حرکت اپل به سمت سخت افزار داخلی نیز تاثیری نداشته است. اپل در اواخر سال 2020 انتقال به پردازنده‌های بومی خود را آغاز کرد و در این مرحله، تقریباً هر مک جدید با سیلیکون اپل در داخل ارائه می‌شود.

انتهای پیام

وبگردی

ارسال نظر

 

نظرسنجی

به نظر شما چرا کسی پرسپولیس و استقلال را نمی‌خرد؟

.

اخبار سلامت

سینما در سینما