توصیه اینتل برای طراحی جدید کانکتور 16 پین 12VHPWR

مدتی پیش، خبرهایی از ذوب شدن کانکتورهای 16 پین 12VHPWR به گوش می‌رسید، که ظاهرا اینتل را به فکر فرو برده بود.

توصیه اینتل برای طراحی جدید کانکتور 16 پین 12VHPWR

به گزارش گروه دانش و فناوری به نقل ازسخت افزارمگ ،هنگامی که انویدیا طراحی جدید را معرفی کرد، گزارش‌هایی از سوی کاربرانی برای دوشاخه‌ها و اتصالات ذوب شده‌ سرازیر شد که از آنجایی که کانکتورها به طور کامل وصل نشده بودند، به عنوان یک خطای کاربر تشخیص داده شد. اما حالا اینتل با ایجاد یک طراحی اتصال جدید راهی برای حذف این دست مشکلات ایجاد کرده است. این کانکتور 16 پین 12VHPWR بخشی از مشخصات جدید ATX 3.0 است که توسط اینتل تعریف شده است و آخرین پلتفرم Gen 5.0 را در خود جای داده است.

انویدیا اما وضعیت را به طور کامل بررسی کرد و متوجه شد که اگر کابل به طور کامل در اتصال به کارت گرافیک قرار نگیرد، مشکلی در پیوند ایجاد می‌شود که باعث بالا رفتن بیش از حد دما و ذوب شدن کابل و اتصال آن می‌شود. همچنین، یک مشکل دیگر برای اتصال کارت گرافیک به کابل نبودن فضای کافی در بسیاری از کیس‌ها بود که دردسرهای برخی از کاربران را افزایش داد. طراحی انویدیا GeForce RTX 4090 این کارت را به یکی از بزرگ‌ترین کارت‌های گرافیکی تبدیل کرد که تا به امروز ساخته شده و مشکلات متعددی را برای کاربران ایجاد کرده است. از آن زمان، چندین جایگزین کابل برای اتصال بهتر و افزایش فاصله برای این کارت گرافیک ارائه شده است.

بنابراین اینتل در یک “توصیه” که اخیرا منتشر شده، تغییر طراحی کانکتور برق 12VHPWR از طراحی فعلی 3 فرورفتگی به رویکرد 4 فنر را توصیه کرده است، همانطور که در تصویر زیر نشان داده شده است:

کانکتور جدید 16 پین 12VHPWR

البته این بدان معنا نیست که اینتل در حال توسعه یک کارت گرافیک با همان اتصال انویدیا است. درواقع انتشار آن به این دلیل آشکار شد که اینتل مشخصات ATX 3.0 را بهتر از قبل تعریف کرد و طراحی این نیز کابل نیز بخشی از نسل جدید آنها به حساب می‌آید.

این روش همچنین مشتق از اکتشافات ایگور والوسک از وب سایت Igor’s Lab بود. به نظر می‌رسد که این شرکت دو تامین کننده مختلف برای آداپتور داشته است، یکی طرح سه گودی و دیگری طرح چهار فنر. انویدیا انتخاب کرد که از گزینه چهار فنر استفاده کند زیرا در دسترس‌تر بود و قابلیت پوشش بالاتری نسبت به دیگری داشت.

کانکتور جدید 16 پین 12VHPWR

کانکتور جدید 16 پین 12VHPWR

یکی از سخنگویان اینتل آنچه را که مهندسان این شرکت در تحقیقات داخلی خود فاش کردند، توضیح داد و گفت:

{برای اتصال} در داخل دوشاخه کابل توصیه می‌شود از طرح 4 فنر به جای طراحی 3 فرورفتگی (همانطور که در شکل نشان داده شده است) استفاده شود که باعث افزایش سطح تماس برای جریان الکتریکی در داخل کانکتور 12VHPWR می‌شود و افزایش دما را کاهش می‌دهد.

انتهای پیام

وبگردی

ارسال نظر

 
.

طلا و جواهر اقتصاد 100 : برای خرید طلا چند انتخاب دارید؛ خرید زیورآلات طلا مانند النگو، گردنبند و...، خرید سکه، خرید…

اخبار سلامت

سینما در سینما

باز