راجا کودوری اینتل را ترک می‌کند

اقتصاد ۱۰۰ - گرافیکی اینتل که طی این سال‌ها چهار سری پردازشگر گرافیکی جدید برای شرکت اینتل توسعه داده، این شرکت را تا پایان ماه جاری میلادی ترک می‌کند.

راجا کودوری اینتل را ترک می‌کند

به گزارش گروه دانش و فناوری به نقل ازسخت افزارمگ ،اینطور که گلسینگر در توییتر اعلام کرده، راجا کودوری قرار است با Thakur در توسعه «یک شرکت نرم افزاری جدید در زمینه کاربردهای هوش مصنوعی برای گیمینگ، رسانه و سرگرمی» همکاری کند. کودوری هنوز هیچ جزئیاتی در خصوص زمینه فعالیتی جدیدش منتشر نکرده و قرار است در هفته‌های آتی این کار را انجام بدهد. علاوه بر آن، کودوری قرار است با Makuta VFX هم به عنوان مدیر ارشد همکاری داشته باشد.

دکتر Randhir Thakur، معاون ارشد و مدیر بخش Foundry Services اینتل که نقش موثری در استراتژی IDM 2.0 اینتل ایفا کرده است، همچنین قرار است اینتل را ترک کند. وی پیش از این، از معاونین ارشد شرکت SanDisk بود و بخش طراحی و تولید چیپ‌های NAND این شرکت را مدیریت می‌کرد. وی همچنین سمت‌های مدیریتی در Micron و Steag هم داشته است. اینطور که گفته شده، Stuart Pann قرار است جایگزین Thakur در سمت معاونی ارشد و مدیریت Foundry Services اینتل بشود.

راجا کودوری در سال 2017 به عنوان معمار ارشد پرداشگرهای گرافیکی مستقل و سمت‌های دیگر به اینتل پیوست. وی به عنوان یک معاون و معمار ارشد در اینتل، روی توسعه پردازشگرهای گرافیکی و پیشرفت‌های اینتل در این حوزه فعالیت می‌کرد. تلاش‌های وی در حوزه‌های هوش مصنوعی، معماری گرافیکی و ساخت پردازشگر بود که توانست عقب‌ماندگی عظیم اینتل در این حوزه‌ها را تا حدی جبران کند.

کودوری پیش از اینتل، با AMD، ATI و اپل نیز همکاری داشته و در سمت سرپرست بخش توسعه گرافیکی اپل فعالیت کرده است. تلاش‌های وی نقش کلیدی در پیشرفت‌های اینتل، اپل و AMD در زمینه پردازش گرافیکی و هوش مصنوعی ایفا کرده‌اند.

جانشین کودوری در اینتل هنوز مشخص نیست. علاوه بر آن، نام و ماهیت شرکتی که کودوری قرار است با همکاری «تاکور» تأسیس کند هم هنوز مشخص نشده است.

انتهای پیام

وبگردی

ارسال نظر

 

نظرسنجی

به نظر شما عملکرد تیم اقتصادی دولت آقای رئیسی تاکنون چگونه بوده است؟

.

طلا و جواهر اقتصاد 100: رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران درباره اینکه طلا و سکه در هفته آینده چه قیمت‌هایی را تجربه…

اخبار سلامت

سینما در سینما