چرا ۸۵ درصد نمادهای بازار منفی شدند؟

شاخص کل بورس بعد از چند روز متوالی وضعیت متعادل، امروز با سقوط بیش از ۲۱ هزار واحدی مواجه شد.

چرا ۸۵ درصد نمادهای بازار منفی شدند؟

به گزارش اقتصاد100 به نقل از مهر، شاخص کل بورس در انتهای معاملات امروز با ریزش بیش از ۲۱ هزار واحدی مواجه شد و به جایگاه ۲ میلیون واحد رسید، شاخص کل بورس روز سه شنبه وضعیت بسیار قرمز و ریزشی داشته و ۸۵ درصد نمادهای بازار سرمایه در وضعیت منفی قرار داشتند.

این منفی بودن با وجود شرایط خوب بنیادی بورس به هیچ وجه قابل قبول نبوده و علت ریزش هم نبود خریداران جدید و ناامیدی سرمایه گذاران از صعود بورس است.

ارزش معاملات خرد عدد ۴,۱۹۴ میلیارد تومان را به ثبت رسانده است که نسبت به میانگین هفتگی، ۷% افزایش داشته است. اما نسبت به میانگین ماهانه، افزایش قابل توجهی نداشته است.

در یک هفته گذشته برآیند معاملات در بازار سهام، خروج نقدینگی حقیقی (فروش حقیقی به حقوقی) به ارزش ۱,۵۸۷ میلیارد تومان را نشان می‌دهد. امروز نیز روند خروج نقدینگی حقیقی برای ششمین روز متوالی با ثبت رقم ۴۹۶ میلیارد تومان همچنان ادامه دارد. در یک هفته گذشته بر شدت خروج هم نسبت به میانگین ماهانه افزوده شده است.

برآیند معاملات صندوق‌های درآمد ثابت نیز در یک هفته گذشته حاکی از ۳۶۴ میلیارد تومان ورود نقدینگی حقیقی به این صندوق‌ها است. امروز نیز با ورود ۲۴۷ میلیارد تومان نقدینگی حقیقی برای سومین روز متوالی به صندوق‌های درآمد ثابت، دریافت سود ثابت همچنان مورد استقبال حقیقی‌ها قرار دارد. در یک هفته گذشته شیب ورود به این صندوق‌ها هم نسبت به میانگین ماهانه، در حال افزایش است.

ارزش صف‌های خرید ۳۹ میلیارد تومان است که کاهش ۷۴ میلیارد تومانی نسبت به میانگین هفتگی را نشان می‌دهد. این در حالی است که ارزش صف‌های فروش با افزایش ۱۹۳ میلیارد تومانی نسبت به میانگین هفتگی، در محدوده ۵۵۰ میلیارد تومان قرار دارد.

 

وبگردی

ارسال نظر

 

نظرسنجی

به نظر شما عملکرد تیم اقتصادی دولت آقای رئیسی تاکنون چگونه بوده است؟

.

طلا و جواهر اقتصاد 100: رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران درباره اینکه طلا و سکه در هفته آینده چه قیمت‌هایی را تجربه…

اخبار سلامت

سینما در سینما