وام مسکن ایثارگران در سال ۱۴۰۳چقدر افزایش داشته است؟

اقتصاد 100- مدیرکل دفتر مسکن و تسهیلات رفاهی بنیاد شهید و امور ایثارگران خبر داد که پرداخت تسهیلات خرید یا ساخت مسکن برای ایثارگران در سال ۱۴۰۳ نیز ادامه خواهد داشت.

وام مسکن ایثارگران در سال ۱۴۰۳چقدر افزایش داشته است؟

میثم اروز با اشاره به این خبر، گفت: این وام ‌ها تا پایان خرداد ماه ۱۴۰۳ قابل دریافت هستند. مشمولین ماده ۳ قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران می ‌توانند از این وام ‌ها استفاده کنند. این گروه شامل جانبازان با هر درصد جانبازی، فرزندان و همسران شهدا، والدین شهدا و آزادگانی می ‌شود که تاکنون از تسهیلات مسکن استفاده نکرده ‌اند. متقاضیان می ‌توانند با مراجعه به سایت مربوطه ثبت ‌نام و از این تسهیلات بهره ‌مند شوند. وام‌ ها ۲۰ ساله بوده و نرخ سود آنها ۴ درصد است. مابه‌التفاوت سود این وام‌ ها توسط دولت پرداخت می‌ شود. اروز از ایثارگران واجد شرایط خواست برای دریافت این وام‌ ها به سایت مربوطه مراجعه و ثبت ‌نام کنند.

اروز در ادامه به جزئیات بیشتری از این وام‌ ها اشاره کرد و گفت: در قانون بودجه سال ۱۴۰۲ تسهیلات مسکن برای ایثارگران پیش‌ بینی نشده بود، اما با پیگیری‌ های بنیاد شهید و امور ایثارگران و مساعدت دولت، این وام ‌ها در سال گذشته عملیاتی و اجرایی شدند.​

وام مسکن ایثارگران در سال ۱۴۰۳چقدر است؟

بر اساس مصوبه هیأت وزیران، کارمزد وام‌ های ایثارگران ۴ درصد است و نرخ این وام ‌ها به شرح زیر است:

شهرهای با جمعیت بالای یک میلیون نفر: ۶۰۰ میلیون تومان​

مراکز استان‌ها: ۵۰۰ میلیون تومان

شهرستان‌ها: ۴۰۰ میلیون تومان

روستاها: ۳۰۰ میلیون تومان

منبع:اقتصادآنلاین

وبگردی

ارسال نظر

 
.

اخبار سلامت

سینما در سینما