رشد بازار بورس در گرو چه عاملی است؟

اقتصاد 100- «محمد خبری‌زاد» کارشناس بازار سرمایه، اما معتقد است رانت اطلاعاتی همه ماجرا نیست و از پارسال تصمیمات دیگری موجب شده که بازار همچنان منفی بماند.

رشد بازار بورس در گرو چه عاملی است؟

بر این اساس در پایان معاملات روز دوشنبه شاخص کل با افت شدید ۲۰ هزار واحدی مواجه شد و در سطح ۲ میلیون و ۲۳۹ هزار واحدی ایستاد. شاخص هم‌وزن نیز به اندازه ۶ هزار و ۹۳۶ واحد کاهش ارتفاع داد و به سطح ۷۴۴ هزار و ۱۰۰ واحدی رسید. همچنین طبق گزارش‌ها د

نکته دوم به گفته وی این است که ما کلا از لحاظ اطلاعاتی همیشه درز اطلاعاتی داشتیم، اما آن روز به عنوان یک نماد شناخته شده است. اگر آن اتفاقات و تصمیماتی مثل افزایش نرخ بهره و سرکوب دلار نیما گرفته نمی‌شد شاید اصلا آن تاریخ مشهور کلا از اذهان همه پاک می‌شد و به نظرم این منفی ادامه‌دار بورس است که باعث شده که آن تاریخ برجسته بشود.

طبق پیش بینی این کارشناس بازار سرمایه تا وقتی حداقل یکی‌ از این دو آیتم رفع نشود امیدی به رشد بازار نیست. رشد بازار در گرو رشد نرخ دلار نیما است. اگر اجازه رشد این نرخ توسط بانک مرکزی داده نشود و اختلافش با بازار آزاد کم نشود بازار نهایت سعی‌اش این است که دور و بر همین شاخص و همین جایی که هست بماند. حتی امکان اینکه به صورت فرسایشی روند نزولی بگیرد وجود دارد.

 منبع:اقتصادایران

وبگردی

ارسال نظر

 
.

اخبار سلامت

سینما در سینما