تسهیلات ساخت مسکن به کدام یک از سازندگان پرداخت می شود؟

اقتصاد100 - تسهیلات ساخت مسکن در حال حاضر به گفته بسیاری از کارشناسان و سازندگان می تواند زمینه ساز ونجات بخش بازار مسکن خواهد بود.

تسهیلات ساخت مسکن به کدام یک از سازندگان پرداخت می شود؟

یکی از مهم ترین تسهیلاتی که در حال حاضر می تواند گره گشایی بازار ساخت وساز مسکن باشد تسهیلات ساخت مسکن   است که در حال حاضر  دولت کمتر به این موضوع توجه دارد و بیشترین تمرکز خود را بر حوزه تسهیلات خرید و ودیعه مسکن قرار داده است که این اقدام خود زمینه ساز بهبود وضعیت بازار مسکن در کشور خواهد شد و بسیاری از کارشناسان بر این عقیده هستند که  این بازار نیاز به تولید مسکن دارد و با افزایش حجم ساخت وساز ما شاهد بهبود بازار اجاره هم به ویژه در این ایام خواهیم بود.

براساس این گزارش   تسهیلات ساخت مسکن در قالب وام‌هایی مانند وام ساخت مسکن بافت فرسوده(نوسازی مسکن) به متقاضیان پرداخت می‌شود و

بانک مسکن جهت تشویق مردم به ساخت‌وساز مخصوصا در مناطق بافت فرسوده، تسهیلات ساخت مسکن را در قالب وام و با توجه به تقسیم‌بندی جغرافیایی متقاضی به وی پرداخت می‌کند.

اما نباید این وام را با وام جعاله مسکن یا همان وام تعمیرات مسکن اشتباه گرفت. وام جعاله مسکن جهت تعمیر یک واحد مسکونی داده می‌شود و سقف آن نسبت به وام ساخت مسکن پایین‌تر است و وام جعاله را نیز می‌توان هنگام خرید خانه در کنار وام خرید مسکن درخواست کرد. سقف وام ساخت مسکن  با توجه به تقسیم‌بندی جغرافیایی منطقه زندگی درخواست دهنده به سه دسته  ازجمله  تهران (مناطق 22 گانه)، مراکز استان‌های دیگر و شهرهای بالای ۲۰۰ هزار نفر جمعیت، سایر شهرها و شهرستان‌ها  تقسیم شده است.

به‌علاوه سقف وام ساخت مسکن با توجه به فرد سازنده نیز تعیین و به چهاردسته سازندگان حرفه ای با استفاده از فناوری ،سازنده غیر حرفه ای با استفاده از فناوری،سازنده حرفه ای بدون استفاده از فناوری و سایر سازنده ها تقسیم‌بندی شده است. بانک مسکن علاوه بر اعطای وام ساخت خانه به افراد در شهرها، تسهیلاتی نیز به روستاییانی ارائه می‌دهد که توسط بنیاد مسکن آن منطقه اقدام به تشکیل پرونده کرده‌اند.

براساس این گزارش در حال حاضر بخش عمده ای  از نیازهای مسکن از طریق تسهیلات تامین می شود که دولت باید در این زمینه برنامه ریزی های لازم را انجام دهد که البته در این حوزه هم همواره  بسیاری از کارشناسان  مسکن هم اعلام کرده اند دولت باید رونق بازار مسکن به طور قطع میزان تسیهلات ساخت خود را افزایش دهد تا شاهد بهبود وضعیت بازار مسکن شویم.

وبگردی

ارسال نظر

 

نظرسنجی

به نظر شما عملکرد تیم اقتصادی دولت آقای رئیسی تاکنون چگونه بوده است؟

.

طلا و جواهر اقتصاد 100: یک کارشناس اقتصادی گفت: بر اساس قانون مالیات بر عایدی سرمایه اشخاص تجاری صاحبان مشاغل بابت…

اخبار سلامت

سینما در سینما