گزارش رئیسی از کارهایی که با سفره مردم کرد / هر روز از وضعیت سفره مردم آمار می گیرم

رئیس جمهور از کاری که دولت با سفره مردم انجام داده دفاع کرد.

گزارش رئیسی از کارهایی که با سفره مردم کرد / هر روز از وضعیت سفره مردم آمار می گیرم

به گزارش اقتصاد100، سیدابراهیم رئیسی در دهمین گفت وگوی زنده تلویزیونی، رئیس جمهوری در پاسخ به پرسشی درباره آمارهای مهار نسبی رشد تورم و نقدینگی از یک سو و محسوس نبودن این امر در زندگی مردم، تصریح کرد: علت ها را باید از میان برد تا تورم کاهش یابد. ما با تورم نزدیک ۶۰ درصد شروع کردیم و تلاش کردیم کسری بودجه نداشته باشیم یا کسری بودجه ای که وجود داشت را با ایجاد درآمد تلاش کردیم پیش ببریم نه با استقراض و چاپ پول. در سالهای بعد هم تلاش کردیم هزینه ها را افزایش ندهیم و بودجه را هم تراز ارائه کنیم تا کسری بودجه که در این زمینه موثر است وجود نداشته باشد.

رئیسی گفت: رشد نقدینگی در این دولت ۲۳ درصد است و این چیزی است که بسیاری باور نمی کردند. این موفقیتی است که دولت توانسته است به آن برسد. همچنین بر وجود انظباط مالی و اضافه برداشت موسسات مالی و اعتباری تاکید کردیم تا اگر این روند ادامه یابد حتی این موسسات را منحل کنیم.

وی تصریح کرد: من روزانه آمار می گیرم نه هفتگی، روزی نمی گذرد مگر اینکه از قیمت کالاها و وضعیت سفره مردم مطلع هستم و این مبالغه نیست و حساسیت من بر این موضوع است.

تورم روز به روز کاهشی می شود

رئیس دولت سیزدهم یادآور شد: تورم به کانال ۳۰ درصد رفته است و روز به روز کاهشی می شود که تأثیر خود را بر قیمت ها خواهد گذاشت. تلاش کردیم فشارها بر اقشار ضعیف، مستمری بگیران و مددجویان کاهش یابد. طرح کالابرگ هم برای همین بود که کالاهای اساسی با قیمت ثابت به دست مردم برسد. این اقدامات همه در جهت فقرزدایی است و کمکی به خانواده های نیازمند است که آب، برق، گاز و بیمه سلامت این خانواده ها رایگان شود.

رئیسی گفت: توانمندسازی مددجویان هم از اقدامات ما در این زمینه است. ۱۰۰ هزار نفر از چتر حمایتی کمیته امداد خارج شده اند و اولین بار است که کسی پشت نوبت کمیته امداد نیست. نمی خواهم بگویم این امر مسئله را حل می کند یا کسی در کشور چنین نیست اما الان در وزارت رفاه سامانه ای آماده شده تا هرکسی در کشور نیازمند است به این سامانه اعلام کند تا دولت برود و آنان را تحت پوشش قرار دهد.

وبگردی

ارسال نظر

 

نظرسنجی

صرفه‌جویی در شرایط فعلی اقتصادی را از کجا شروع می کنید؟

.

اخبار سلامت

سینما در سینما