روسیه می گوید سقف قیمت نفت را نمی پذیرد / جنگ بالا می گیرد؟

روسیه به تعیین سقف برای قیمت نفت این کشور از سوی اروپا اعتراض و تهدید کرد اروپا زمستان امسال را بدون نفت روسیه سر خواهد کرد.

روسیه می گوید سقف قیمت نفت را نمی پذیرد / جنگ بالا می گیرد؟

به گزارش اقتصاد100 از زویترز، کرملین در اظهاراتی که روز شنبه گزارش شد، در واکنش به توافق قدرت‌های غربی با هدف محدود کردن منبع اصلی تامین مالی، گفت: روسیه سقف قیمت نفت خود را نمی‌پذیرد و در حال تجزیه و تحلیل نحوه واکنش است. برای جنگش در اوکراین

به گزارش خبرگزاری دولتی روسیه تاس، دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین گفت که مسکو برای اعلام سقف قیمت روز جمعه توسط کشورهای گروه هفت، اتحادیه اروپا و استرالیا آماده شده است

او گفت: از امسال اروپا بدون نفت روسیه زندگی خواهد کرد.

سقف قیمت G7 به کشورهای غیر اتحادیه اروپا اجازه می دهد به واردات نفت خام روسیه از طریق دریا ادامه دهند، اما شرکت های کشتیرانی و بیمه  را از حمل و نقل محموله های نفت خام روسیه در سراسر جهان منع می کند، مگر اینکه به قیمت کمتر از 60 دلار فروخته شود. این می تواند حمل و نقل نفت خام روسیه را با قیمت بالاتر از سقف، حتی به کشورهایی که بخشی از توافقنامه نیستند، پیچیده کند.

نفت خام اورال روسیه روز جمعه حدود 67 دلار در هر بشکه معامله شد.

جانت یلن، وزیر خزانه داری ایالات متحده گفت که این سقف به ویژه به نفع کشورهای با درآمد پایین و متوسط ​​است که بار سنگین قیمت های بالای انرژی و موادغذایی را متحمل شده اند.

یلن در بیانیه ای گفت: «با توجه به اینکه اقتصاد روسیه در حال انقباض است و بودجه آن به طور فزاینده کاهش یافته است، سقف قیمت فوراً مهم ترین منبع درآمد پوتین را کاهش خواهد داد.»

در نظرات منتشر شده در تلگرام، سفارت روسیه در ایالات متحده از آنچه این اقدام "خطرناک" غرب خوانده شده انتقاد کرد و گفت که مسکو به یافتن خریداران برای نفت خود ادامه خواهد داد.

در این بیانیه آمده است: «چنین اقداماتی، ناگزیر منجر به افزایش عدم اطمینان و تحمیل هزینه‌های بالاتر به مصرف‌کنندگان موادخام خواهد شد. صرف نظر از اقدامات غرب با این ابزار خطرناک و نامشروع، ما مطمئن هستیم که تقاضای نفت روسیه ادامه خواهد داشت.»

انتهای پیام/

وبگردی

ارسال نظر

 

نظرسنجی

پیش بینی شما از قیمت خودرو در هفته های پیش‌رو چیست؟

.

اخبار سلامت

سینما در سینما