لایحه مجلس روسیه برای تعیین میزان تخفیف قیمت نفت خام

اقتصاد100- بر اساس گزارش وبسایت مجلس سفلای روسیه، دومای دولتی روسیه اواخر روز شنبه لایحه‌ای را ارائه کرد که در آن تخفیف‌هایی برای صادرات نفت روسیه تعیین می‌کند.

لایحه مجلس روسیه برای تعیین میزان تخفیف قیمت نفت خام

به گزارش گروه اقتصاد کلان و انرژی به نقل از رویترز، بر اساس پیش نویس پیشنهادی، تخفیف نفت روسیه به نسبت نفت برنت در آوریل به 34 دلار در هر بشکه، و در ماه می به 31 دلار، در ژوئن 28 دلار و در جولای 25 دلار خواهد رسید.

پس از ممنوعیت واردات نفت روسیه توسط اتحادیه اروپا و فقدان مکانیسم قابل اعتماد تعیین قیمت، دولت در حال بحث در مورد چگونگی محاسبه قیمت نفت بوده است.

روسیه در حال حاضر از ارزیابی قیمت شاخص اورال در بنادر روتردام و آگوستا در اروپا که توسط آژانس گزارش قیمت کالا آرگوس ارائه می‌شود برای تعیین مالیات بر استخراج مواد معدنی، مالیات بر درآمد اضافی، عوارض صادرات نفت و مالیات غیر مستقیم بر نفت استفاده می‌کند.

روز جمعه، رویترز گزارش داد که روسیه قصد دارد پس از کاهش درآمد نفتی دولت در ژانویه، قیمت نفت خام اورال را برای مقاصد مالیاتی 20 دلار در هر بشکه کمتر از برنت تعیین کند.

مسکو برای تامین بودجه خود به درآمد نفت و گاز متکی است، اما مجبور شد برای پوشش کسری بودجه که در ژانویه به 1.76 تریلیون روبل (24.8 میلیارد دلار) رسید، فروش ذخایر ارز خارجی را آغاز کند تا هزینه عملیات نظامی در اوکراین را پوشش دهد.

اختلاف قیمت نفت خام اورال نسبت به برنت از منفی 24 دلار در ماه نوامبر به منفی 30 دلار در هر بشکه در دسامبر کاهش یافت و به شدت پایین تر از تخفیف های تک رقمی پیش از سال 2022 بود.

روسیه روز جمعه اعلام کرد که تولید نفت خود را در ماه مارس به میزان 500 هزار بشکه در روز یا حدود 5 درصد کاهش خواهد داد، پس از اعمال محدودیت های قیمتی غرب بر نفت و فرآورده های نفتی روسیه.

پایان پیام

وبگردی

ارسال نظر

 

نظرسنجی

اگر پول داشته باشید سرمایه گذاری در کدامیک را ترجیح می دهید؟

.

طلا و جواهر اقتصاد 100 : عضو اتحادیه طلا و جواهر تهران با بیان اینکه اصلاح قیمت‌ها در بازار طلا و سکه طبیعی بود از…

اخبار سلامت

سینما در سینما