مقام گروه هفت:

تحریم نفت روسیه به اهداف مورد نظر می‌رسد

اقتصاد100- یک مقام گروه هفت به رویترز گفت که مکانیزم سقف قیمت بر نفت روسیه همچنان در حال رسیدن به اهداف خود است.

تحریم نفت روسیه به اهداف مورد نظر می‌رسد

به گزارش گروه اقتصاد کلان و انرژی اقتصاد100 به نقل از اویل‌پرایس، این مقام افزود: «هرگونه کاهش تولید نفت روسیه که ممکن است در آینده رخ دهد، به طور نامتناسبی به کشورهای در حال توسعه آسیب خواهد رساند.»

اوایل روز جمعه، روسیه اعلام کرد که تولید نفت خام را به میزان 500 هزار بشکه در روز کاهش خواهد داد در حالی که معاون نخست‌وزیر روسیه الکساندر نواک پیش‌تر هشدار داده بود که خطر کاهش تولید نفت خام در سال جاری در نتیجه ممنوعیت واردات در اتحادیه اروپا و محدودیت های قیمتی گروه هفت برای نفت خام و فرآورده های نفت خام آن وجود دارد.

با این حال این مقام گروه هفت نسبت به صحت گزارش‌های روسیه در مورد کاهش تولید نفت هشدار داد.

تا این هفته، به طور گسترده گزارش شده بود که تولید و صادرات نفت خام روسیه به دلیل محدودیت‌ها و سقف قیمت‌ با سرعت زیادی ادامه می‌یابد، به طوری که دولت روسیه در ماه ژانویه رقم 9.8 تا 9.9 میلیون بشکه در روز را گزارش داد که نزدیک به نوامبر و دسامبر است.

تخفیف نفت خام اورال روسیه به 30 دلار در هر بشکه در مقایسه با شاخص بین‌المللی برنت کاهش یافته است و بودجه روسیه در ماه ژانویه دچار کسری شد. کاهش تولید نفت از سوی روسیه می تواند شاخص برنت را تقویت کند و به طور ناخواسته قیمت اورال را نیز افزایش دهد. کرملین گفت که با برخی از اعضای اوپک‌پلاس در مورد تصمیم برای کاهش تولید نفت صحبت کرده است، اما دو نماینده اوپک پلاس به رویترز گفتند که اوپک پلاس هیچ برنامه ای برای کاهش تولید ندارد.

روسیه تاکنون توانسته است خریداران مشتاقی را در بازار آسیا برای نفت خام خود بیابد که عمدتا برخلاف تحریم‌های غرب است.

پایان پیام

وبگردی

ارسال نظر

 

نظرسنجی

اگر پول داشته باشید سرمایه گذاری در کدامیک را ترجیح می دهید؟

.

طلا و جواهر اقتصاد 100 : شورای جهانی طلا اعلام کرده که قیمت‌های رکورد طلا، بازیافت فلزات گرانبها را به بالاترین سطح…

اخبار سلامت

سینما در سینما