گفتگوی عراق با آمریکا بر سر پرداخت به شرکت‌های انرژی روسیه

اقتصاد100- وزیر امور خارجه عراق روز دوشنبه گفت که کشورش این هفته با واشنگتن درباره نحوه پرداخت بدهی به شرکت‌های نفتی روسیه با وجود تحریم‌ها گفتگو خواهد کرد.

گفتگوی عراق با آمریکا بر سر پرداخت به شرکت‌های انرژی روسیه

به گزارش گروه اقتصاد کلان و انرژی اقتصاد100 به نقل از رویترز، فواد حسین در کنفرانس خبری مشترک با همتای روس سرگئی لاوروف در بغداد گفت: «ما این مشکل را با طرف آمریکایی در میان خواهیم گذاشت. تحریم هایی وجود دارد که نباید علیه طرف عراقی اعمال شود، زیرا همکاری با شرکت های روسی ادامه دارد و شرکت های روسی فعال در عراق وجود دارند.»

اعتقاد بر این است که سرمایه‌گذاری روسیه در عراق بیش از 10 میلیارد دلار ارزش دارد که بیشتر در صنعت نفت است. حسین گفت که یکی از موضوعات اصلی که او و لاوروف درباره آن صحبت کردند، نحوه پرداخت بدهی به شرکت های انرژی روسیه مانند لوک اویل و گازپروم بود که در عراق تجارت می‌کنند، در حالی که روسیه تحت تحریم‌های بین‌المللی است. هدف حفاظت از بانک‌ها و بانک مرکزی عراق در برابر تحریم است.

منابع رسمی گفتند وزیر امور خارجه عراق قرار است روز چهارشنبه به ایالات متحده سفر کند تا در مورد مقررات سختگیرانه اخیر اعمال شده توسط فدرال رزرو بر معاملات بین المللی دلار توسط بانک های تجاری عراق و تاثیر آن بر اقتصاد عراق بحث کند.

غرب که قبلا بازار اصلی انرژی روسیه بود، با هدف قرار دادن درآمدهای انرژی مسکو از طریق تحریم‌هایی که فروش به کشورهای ثالث را نیز محدود می‌کند و قرار است بیشتر تشدید شود، به حمله به اوکراین پاسخ داده است.

حسین طی کنفرانس مطبوعاتی مشترک با لاوروف اظهار داشت که عراق خواستار راه‌حل مسالمت آمیز و تشویق گفتگو بین روسیه و اوکراین برای پایان دادن به جنگ است.

پایان پیام

وبگردی

ارسال نظر

 

نظرسنجی

پیش بینی می کنید در سال 1403 کدامیک از بازارهای زیر با نوسانات کمتر قیمتی روبرو شود؟

.

اخبار سلامت

سینما در سینما