نرخ بیکاری آمریکا به پایین‌ترین حد در 53 سال گذشته رسید

اقتصاد100- بازار کار ایالات متحده در ماه ژانویه با افزایش غیرمنتظره استخدام‌ها و کاهش بیکاری به پایین‌ترین حد در 53 سال گذشته داغ شد و پیش‌بینی‌های رکود اقتصادی را نادیده گرفت و بر فدرال رزرو برای ادامه افزایش نرخ‌های بهره فشار وارد کرد.

نرخ بیکاری آمریکا به پایین‌ترین حد در 53 سال گذشته رسید

به گزارش گروه اقتصاد کلان و انرژی اقتصاد100 به نقل از بلومبرگ، گزارش وزارت کار روز جمعه نشان داد که کارکنان بخش غیرزراعی در ماه گذشته پس از 260 هزار افزایش در دسامبر، 517 هزار مورد دیگر افزایش یافته است. نرخ بیکاری به 3.4 درصد کاهش یافت که پایین ترین رقم از ماه مه 1969 است.

اشتغال دولتی بیشترین افزایش را از ماه جولای داشته است که نشان دهنده بازگشت کارکنان دانشگاه کالیفرنیا پس از پایان اعتصاب است.

بازار کار با وجود افزایش هزینه‌های استقراض، کاهش تقاضای مصرف‌کننده، افزایش اخراج‌ها و چشم‌انداز اقتصادی نامشخص در حال تاب‌آوری است. تقاضا برای کارکنان همچنان از عرضه پیشی می‌گیرد و تهدیدی برای قوی نگه داشتن رشد دستمزدها و افزایش بیشتر تورم است.

این یک ناامیدی اصلی برای فدرال رزرو بود که توسط رئیس آن جروم پاول در روز چهارشنبه پس از اینکه بانک مرکزی سرعت افزایش نرخ خود را به یک چهارم کاهش داد، بیان شد. با این حال، پاول ابراز خوش بینی کرد که مقامات هنوز هم می توانند به اصطلاح فرود نرم را انجام دهند، که در آن تورم را بدون بیکار کردن میلیون ها نفر سرکوب می‌کند.

سال گواتیری، اقتصاددان ارشد در BMO Capital Markets، در یادداشتی گفت: «گزارش شگفت‌انگیز مشاغل، تردیدهای جدی در مورد سقوط اقتصاد به سمت رکود و پایان دادن به چرخه سخت کردن سیاست پولی فدرال رزرو را در بهار امسال ایجاد می‌کند.»

پایان پیام

وبگردی

ارسال نظر

 

نظرسنجی

اگر پول داشته باشید سرمایه گذاری در کدامیک را ترجیح می دهید؟

.

طلا و جواهر اقتصاد 100 : عضو اتحادیه طلا و جواهر تهران با بیان اینکه اصلاح قیمت‌ها در بازار طلا و سکه طبیعی بود از…

اخبار سلامت

سینما در سینما