یک تحریم پیچیده برای صنعت نفت روسیه

اقتصاد100- جنت یلن، وزیر خزانه‌داری ایالات متحده گفت کشورهای غربی در حال کار برای ساختاربندی سقف قیمتی محصولات نفتی پالایش شده روسیه هستند تا از تداوم جریان دیزل روسیه اطمینان حاصل کنند، اما بازارها پیچیده هستند و این احتمال وجود دارد که همه چیز طبق برنامه پیش نرود.

یک تحریم پیچیده برای صنعت نفت روسیه

به گزارش گروه اقتصاد کلان و انرژی اقتصاد100 به نقل از رویترز، گروه هفت و استرالیا در 5 دسامبر سقف قیمتی را بر نفت خام روسیه اعمال کردند و استفاده از بیمه حمل و نقل دریایی، خدمات مالی و سایر خدمات ارائه شده توسط غرب را برای محموله های با قیمت بالای 60 دلار در هر بشکه ممنوع کردند.

یلن به خبرنگاران در داکار سنگال گفت آنها اکنون در حال نهایی کردن دو سقف قیمتی جداگانه برای فرآورده های نفتی پالایش شده روسیه، مانند گازوئیل و نفت‌کوره هستند که قرار است از 5 فوریه به همراه ممنوعیت واردات دیزل در اتحادیه اروپا اعمال شود.

او به خبرنگاران گفت که یک مورد محصولات با ارزش بالا را پوشش می دهد که معمولا به قیمت نفت خام فروخته می شوند، در حالی که دیگری برای محصولات کم ارزش مانند نفت‌کوره اعمال می‌شود.

یلن گفت که با توجه به گستره محصولات پالایش شده مختلف و ساختار قیمت و اهمیت تضمین تداوم عرضه گازوئیل روسیه به بازار، تعیین سقف قیمتی جدید «پیچیده‌تر» از نفت خام است.

او گفت: «این پیچیده‌تر است، اما ما سخت کار کرده‌ایم تا بفهمیم چگونه به اهداف مشابهی دست یابیم. می‌دانید، همیشه این پتانسیل وجود دارد که همه چیز طبق برنامه پیش نرود، اما ما این بازارها را با دقت بررسی کرده‌ایم و معتقدیم که با مجموعه‌ای از سقف‌های قیمتی به اهداف خود خواهیم رسید، اهدافی که تا کنون با اعمال سقف قیمت بر نفت خام به دست آمده است.»

یلن با اشاره به کاهش قیمت نفت خام روسیه گفت: «در حالی که اولین سقف قیمت نفت خام در 5 دسامبر اعمال شد، اما تاکنون موفقیت آمیز بوده است.»

او افزود: «آنها (روسیه) درباره درآمدها ابراز نگرانی کرده‌اند و ما هیچ نشانه‌ای مبنی بر اینکه روسیه نفت خود را از بازار خارج می‌کند ندیده‌ایم.»

پایان پیام

وبگردی

ارسال نظر

 

نظرسنجی

پیش بینی می کنید در سال 1403 کدامیک از بازارهای زیر با نوسانات کمتر قیمتی روبرو شود؟

.

اخبار سلامت

سینما در سینما