کرملین: روسیه هیچ زیانی از سقف قیمتی نفت ندیده است

اقتصاد100- کرملین روز چهارشنبه اعلام کرد که هنوز هیچ ضرر و زیان ناشی از اعمال محدودیت بر قیمت نفت روسیه مشاهده نکرده است، که توسط غرب در ماه گذشته اعمال شده بود.

کرملین: روسیه هیچ زیانی از سقف قیمتی نفت ندیده است

به گزارش گروه اقتصاد کلان و انرژی اقتصاد100 به نقل از رویترز، برخی از تحلیلگران از پیش گفته بودند که این سقف قیمت تاثیر فوری کمی بر درآمدهای نفتی که مسکو در حال حاضر به دست می آورد، خواهد داشت.

در حال حاضر، نفت خام شاخص روسیه «اورال»، زیر سقف قیمتی 60 دلار در هر بشکه معامله می شود که توسط غرب به عنوان بخشی از تحریم ها علیه مسکو به دلیل اقدامات نظامی این کشور در اوکراین اعمال شده است.

دمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین در یک نشست روزانه به خبرنگاران گفت: «تا جایی که به ضرر و زیان مربوط شود، هنوز هیچ‌کس چنین محدودیت قیمتی را ندیده است.»

این سقف قیمت به کشورهای غیر اتحادیه اروپا اجازه می دهد به واردات نفت خام روسیه از طریق دریا ادامه دهند، اما شرکت های کشتیرانی و بیمه را از حمل و نقل محموله های نفت خام روسیه در سراسر جهان منع می کند، مگر اینکه به قیمت کمتر از 60 دلار فروخته شوند.

ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه ماه گذشته فرمانی را امضا کرد که بر اساس آن عرضه نفت خام و فرآورده های نفتی از اول فوریه به مدت پنج ماه برای کشورهایی که این سقف قیمت را رعایت می کنند، ممنوع می‌شود.

نفت روسیه به طور سنتی با تخفیف به بنچمارک های بین المللی مانند برنت فروخته می شود. این تخفیف پس از تحریم های اعمال شده بر سر درگیری در اوکراین افزایش یافته است و اکنون به 25 تا 30 دلار در هر بشکه رسیده است.

پسکوف همچنین گفت که روسیه برای محافظت از خود در برابر برنامه‌های گروه هفت برای اعمال دو مجموعه سقف قیمتی بر فرآورده‌های نفتی روسیه، هر کاری انجام خواهد داد.

یکی از مقامات گروه هفت روز سه‌شنبه گفت که این ائتلاف به دنبال تعیین دو سقف قیمتی دیگر برای محصولات پالایش شده روسیه در ماه فوریه است، یکی برای محصولاتی که با قیمت بالاتر از نفت خام معامله می‌شوند و دیگری برای آنهایی که با تخفیف معامله می‌شوند.

پایان پیام

وبگردی

ارسال نظر

 

نظرسنجی

اگر پول داشته باشید سرمایه گذاری در کدامیک را ترجیح می دهید؟

.

طلا و جواهر اقتصاد 100 : عضو اتحادیه طلا و جواهر تهران با بیان اینکه اصلاح قیمت‌ها در بازار طلا و سکه طبیعی بود از…

اخبار سلامت

سینما در سینما