پوتین: روسیه آماده استفاده از سلاح هسته‌ای است

اقتصاد 100- رئیس جمهوری روسیه با یادآوری خاطرات نبرد استالینگراد و جنگ دوباره روسیه با تانک های آلمانی گفت: «ما آماده‌ایم از کل زرادخانه روسیه که شامل سلاح‌های هسته‌ای است استفاده کنیم.»

پوتین: روسیه آماده استفاده از سلاح هسته‌ای است

به گزارش گروه اقتصاد کلان و انرژی، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه در یک سخنرانی به مناسبت  هشتادمین سالگرد نبرد استالینگراد در جنگ جهانی دوم با اشاره به تصمیم اخیر آلمان برای ارسال تانک‌های «لئوپارد» به اوکراین گفت: «بعد از ۸۰ سال دوباره مقابل تانک‌های آلمانی قرار گرفته‌ایم. باورکردنی نیست؛ اما حقیقت دارد.» 

او همچنین در ادامه با شبیه‌سازی جنگ اخیر با جنگ جهانی دوم مدعی شد که «روسیه اوکراین را که ظاهرا در چنگال نازیسم جدید است، شکست خواهد داد.» 

پوتین در این سخنرانی آتشین در ولگوگراد که تا سال ۱۹۶۱ به عنوان استالینگراد شناخته می‌شد، آلمان را به دلیل کمک به تسلیح اوکراین مورد انتقاد قرار داد و گفت: «کسانی که امیدوار به شکست روسیه در میدان جنگ هستند، ظاهرا نتوانسته‌اند بفهمند که جنگ با روسیه در دوران امروز متفاوت است.»

او همچنین کشورهای دیگر را که از اوکراین حمایت می‌کنند تهدید کرد، که پاسخی سخت علیه اقدامات خود دریافت خواهند کرد. او در ادامه گفت: «ما به مرزهای آنها تانک اعزام نمی‌کنیم اما ابزارهای لازم برای پاسخ را داریم. این پاسخ محدود به استفاده از سخت‌افزار زرهی نخواهد بود. همه باید این موضوع را بفهمند.»

او در ادامه تهدیدات تند خود همچنین تهدیدات هسته‌ای را هم اضافه کرد و افزود: «ما آماده‌ایم از کل زرادخانه روسیه که شامل سلاح‌های هسته‌ای است استفاده کنیم.» 

او همچنین بار دیگر اوکراین را متهم کرد که در حال ترویج و توسعه ایدئولوژی نازیسم است. پوتین از زمان آغاز جنگ اتهامات مشابهی را علیه اوکراین مطرح کرده و مدعی شده که گروه‌های نازیسم در حال رشد و گسترش هستند و این مسئله را به عنوان خطری برای گروه‌های روس در اوکراین مطرح کرده است. 

انتهای پیام

وبگردی

ارسال نظر

 

نظرسنجی

با واردات خودرو خارجی دست دوم موافقید؟

.

اخبار سلامت

سینما در سینما