مقایسه X33 کراس و X22 پرو + امکانات رفاهی

X33 کراس با همان پیشرانه X22 پرو راهی بازار می‌شود، اما تقریبا ۹۲ میلیون گران‌تر است

مقایسه X33 کراس و X22 پرو + امکانات رفاهی
 ام‌وی‌ام X33 کراس که به‌عنوان شاسی‌بلند جدید مدیرانخودرو معرفی شده، از حیث فنی و ظاهری همان X22 پرو است.

به‌گزارش فرارو؛ ام‌وی‌ام X33 کراس دنده‌ای با همان موتور ۱.۵ لیتری تنفس طبیعی طراحی شده و نسخه اتومات آن مثل X22 پرو اتومات به پیشرانه سه سیلندر ۱.۵ لیتری مجهز شده است. نمای جانبی، جلوپنجره مشبک و طراحی چراغ‌های عقب جزو المان‌های مشترک شاسی‌بلند‌های مدیرانخودرو است که این وسط فقط به‌خاطر سختگیری‌های سازمان ملی استاندارد قرار است X33 کراس با امکانات رفاهی بیشتری پا به بازار بگذارد. برای ملاقات با X33 کراس باید حداقل تا پایان سال منتظر بمانیم، اما اعدادوارقام اعلام شده از سوی شورای رقابت مشخص می‌کند قیمت ام‌وی‌ام X33 کراس اتومات در کارخانه از X22 پرو اتومات حدود ۶۸ میلیون بیشتر است و تفاوت قیمت X33 کراس دنده‌ای و X22 پرو دنده‌ای به بیش از ۱۴۰ میلیون می‌رسد.

مقایسه X33 کراس و X22 پرو؛ مشخصات فنی

ام‌وی‌ام X33 کراس اتوماتیک در بخش فنی از پیشرانه سه سیلندر توربوشارژ کمک می‌گیرد که می‌تواند نهایتا ۱۱۲ اسب‌بخار نیرو تولید کند. موتور یک لیتری که زیر کاپوت شاسی‌بلندی با هزار و ۲۴۰ کیلو وزن قرار گرفته، نهایتا منجر به ثبت شتاب ۱۴ ثانیه‌ای می‌شود و همین جمله می‌تواند توصیف خوبی از مشخصات فنی ام‌وی‌ام X33 کراس به‌عنوان محصول جدید مدیرانخودرو باشد.

ام‌وی‌ام X22 پرو نسخه اتومات هم که از سال ۱۴۰۰ در خط مونتاژ مدیرانخودرو حضور دارد، با همین پیشرانه و قدرتی معادل ۱۰۲ اسب‌بخار راهی بازار شده است.

ام‌وی‌ام X33 کراس اتوماتیک مثل X22 پرو به جعبه‌دنده ۹ سرعته اتوماتیک مجهز شده و راننده هر دو خودرو می‌توانند نهایتا با سرعتی معادل ۱۷۰ کیلومتر برساعت رانندگی کنند.

ام‌وی‌ام X33 کراس تیپ دنده‌ای هم دقیقا مثل X22 پرو دنده‌ای با پیشرانه ۱.۵ لیتر تنفس طبیعی وارد بازار می‌شود و نیروی موتور آن از طریق گیربکس پنج‌دنده به سمت چرخ انتقال داده می‌شود.

سرعت ام‌وی‌ام X33 کراس دنده‌ای حدود یک ثانیه زودتر نسبت به مدل‌های اتومات از صفر به ۱۰۰ می‌رسد و از یک طرف دیگر مشخص شده مصرف سوخت ام‌وی‌ام X33 کراس دنده‌ای تقریبا ۵.۹ لیتر به‌ازای هر ۱۰۰ کیلومتر است که تقریبا نیم‌لیتر از مصرف سوخت ترکیبی ام‌وی‌ام X33 کراس اتوماتیک کمتر است.

مقایسه X33 کراس و X22 پرو؛ طراحی ظاهری و امکانات رفاهی

ام‌وی‌ام X33 کراس که تیرماه امسال برای اولین بار رونمایی شد، از نظر ظاهری درمقایسه با ام‌وی‌ام X22 پرو تفاوت زیادی ندارد.

ام‌وی‌ام X33 کراس تقریبا با همان نمای جلو یعنی جلوپنجره مشبک طراحی شده و نمای جانبی آن در همان نگاه اول تداعی‌کننده ام‌وی‌ام X22 پرو است. وقتی سراغ نمای عقب خودرو می‌رویم رسما با همان فرم و سروشکل چراغ‌ها روبرو می‌شویم. به‌همین خاطر خیلی از فعالان بازار خودرو ام‌وی‌ام X33 کراس را فیس‌لیفت X22 پرو معرفی می‌کنند و یکسری که سختگیرتر هستند، X33 کراس را فقط نسخه جدید X22 پرو می‌دانند.

ام‌وی‌ام X33 کراس با همه این حرف‌ها در بخش اتاق تفاوت‌هایی بیشتری با X22 پرو دارد و حالا که سازمان ملی استاندارد بابت یکسری از آپشن‌ها سختگیری می‌کند، نسبت به X22 پرو به امکانات رفاهی بیشتری مجهز شده است.

سیستم ورود بدون کلید و استارت دکمه‌ای، کروز کنترل، کلید‌های کنترلی روی فرمان، دوربین دنده عقب و سنسور دنده عقب، قابلیت استارت از راه دور، نورپردازی داخل کابین و نهایتا سانروف برقی، بخشی از آپشن‌هایی است که فقط در ام‌وی‌ام X33 کراس وجود دارد.

مقایسه قیمت X33 کراس و X22 پرو

قیمت ام‌وی‌ام X33 کراس در کارخانه اخیرا توسط شواری رقابت مشخص شده و متقاضیان این محصول باید دقیقا ۸۰۰ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان بابت نسخه دند‌ای پرداخت کنند؛ یعنی ۹۱ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان بیشتر از ام‌وی‌ام X22 پرو دنده‌ای.

قیمت ام‌وی‌ام X22 پرو دنده‌ای در کارخانه توسط مدیرانخودرو حدود ۷۰۸ میلیون تومان است. با این حال تفاوت تقریبا ۹۲ میلیونی قیمت نسخه‌های دنده‌ای، در نسخه اتومات کمتر از این حرف‌هاست و به حدود ۲۴ میلیون می‌رسد.

قیمت ام‌وی‌ام X22 پرو اتومات در کارخانه کمی بیش از ۸۷۳ میلیون تومان است، اما ام‌وی‌ام X33 کراس اتومات در نمایندگی‌های فروش مدیراخودرو ۸۹۷ میلیون فروخته می‌شود.

ام‌وی‌ام X33 کراس هنوز راهی بازار نشده و به‌همین خاطر صحبت کردن از قیمت آن در بازار بی‌معنی است. با این حال قیمت ام‌وی‌ام X22 پرو دنده‌ای در بازار آزاد نزدیک ۸۱۵ میلیون تومان است و خرید ام‌وی‌ام X22 پرو اتومات در بازار آزاد حول‌حوش ۹۱۰ میلیون تومان آب می‌خورد.

مقایسه X33 کراس و X22 پرو

مشخصات فنی

X22 پرو دنده‌ای

X33 کراس دنده‌ای

X22 پرو اتومات

X33 کراس اتومات

پیشرانه

چهار سیلندر تنفس طبیعی

چهار سیلندر تنفس طبیعی

سه سیلندر توربوشارژ

سه سیلندر توربوشارژ

حجم موتور

1.5 لیتر

1.5 لیتر

یک لیتر

یک لیتر

قدرت خروجی

116 اسب‌بخار

116 اسب‌بخار

102 اسب‌بخار

112 اسب‌بخار

گشتاور خروجی

143 نیو‌تن‌متر

143 نیو‌تن‌متر

150 نیو‌تن‌متر

150 نیو‌تن‌متر

گیربکس

پنج سرعته دستی

پنج سرعته دستی

CVT با 9 دنده مصنوعی

CVT با 9 دنده مصنوعی

قیمت کارخانه

708 میلیون و 600 هزار تومان

800 میلیون و 500 هزار تومان

873 میلیون و 100 هزار تومان

897 میلیون

قیمت بازار

815 میلیون تومان

مشخص نشده

910 میلیون تومان

مشخص نشده

 

وبگردی

ارسال نظر

 
.

طلا و جواهر اقتصاد 100 : قیمت طلا و سکه در شروع چهارمین روز هفته با افزایش بازگشایی شد.

اخبار سلامت

سینما در سینما