دکمه اکشن آیفون ۱۵ پرو اپل چیست و چگونه کار می‌کند؟

اقتصاد ۱۰۰ - آیفون 15 پرو – iPhone 15 Pro سوییچ سایلنت کردن و زنگ‌خور را با کلیدی جدید موسوم به دکمه اکشن جایگزین کرده که قابل برنامه‌ریزی بوده و کاربرد فوق‌العاده‌ای دارد.

دکمه اکشن آیفون ۱۵ پرو اپل چیست و چگونه کار می‌کند؟

به گزارش گروه دانش و فناوری،  آیفون ۱۵ پرو و پرو مکس به یک کلید جدید موسوم به دکمه اکشن مجهز شده که می‌توان به کمک آن قابلیت‌های خاص و از پیش تعریف‌شده‌ای را به‌سرعت اجرا کرد. عملکرد این کلید، دقیقا مشابه با کلید Action در اپل واچ اولتراست.

دکمه اکشن آیفون ۱۵ پرو اپل چه کاربردی دارد؟

iphone-15-pro-action-button

کلید اکشن در iPhone 15 Pro جایگزین سوییچ مکانیکی قطع و وصل کردن صدای آیفون شده و قابل برنامه‌ریزی است. به این ترتیب، می‌توان با فشردن آن فرامین مختلفی مانند باز کردن دوربین، ضبط کردن فوری ویدیو، باز کردن یک یادداشت یا حتی اجرای یک میانبر دلخواه را اجرا کرد.

البته این کلید به‌صورت پیش‌فرض وظیفه قرار دادن گوشی در مد زنگ خور و ویبره را انجام می‌دهد؛ چرا که جایگزین کلیدی شده که این کاربری را از سال ۲۰۰۷ تا به امروزبر عهده داشته است. همچنین فشرده شدن این کلید نیز از طریق بازخوردهای هپتیک قابل حس کردن خواهد بود.

دکمه اکشن آیفون 15 پرو

افرادی که عادت دارند سوییچ مربوط به زنگ/سایلنت آیفون خود را در جیب خود و بدون نگاه کردن به گوشی فشار دهند، همچنان می‌توانند این کار را با دکمه اکشن آیفون ۱۵ پرو نیز به انجام برسانند؛ چرا که موقعیت و اندازه این کلید جدید، دقیقا برابر با سوییچ سابق آیفون‌هاست.

در عین حال کسانی که مایلند این کار را واقعا با یک سوییچ انجام دهند، باید مدل‌های استاندارد و پلاس آیفون ۱۵ را تهیه کنند؛ چرا که در این مدل‌ها، سوییچ آشنا با کلید اکشن جایگزین نشده است!

باید توجه کنید که در Apple Watch Ultra، کلید اکشن اندازه‌ای بزرگ داشته و با رنگ نارنجی قابل تشخیص است. این در حالی‌ست که در iPhone 15 Pro، دکمه اکشن دقیقا اندازه سوییچ زنگ‌خور/سایلنت طراحی شده و رنگ آن دقیقا مشابه با رنگ بدنه گوشی است.

کلید اکشن، در کنار درگاه USB-C تعبیه شده در آیفون 15 پرو، مهم‌ترین تغییرات فیزیکی نسل جدید آیفون های اپل در مقایسه با قبل به شمار می‌روند.

انتهای پیام

وبگردی

ارسال نظر

 

نظرسنجی

به نظر شما چرا همسان‌سازی حقوق‌بازنشستگان تا کنون انجام نشده و وعده آینده داده می شود؟

.

اخبار سلامت

سینما در سینما