مرغ های منجمد هم بال در آورند ! / شبکه های اجتماعی بلای جان مردم

اقتصاد 100 - معرفی و تبلیغ یک محصول در شبکه های اجتماعی، هزینه ها، سختی ها و مشکلات رسانه های رسمی را ندارد، اما همین مسئله مرجعیت قیمت گذاری مواد غذایی را از فضای رسانه های رسمی به شبکه های اجتماعی کشانده است و این مسئله بلای جان صنعت غذا شده است.

مرغ های منجمد هم بال در آورند ! /  شبکه های اجتماعی بلای جان مردم

نیما مجدی، کارشناس فضای مجازی، کارشناس ارشد علوم ارتباطات و استاد دانشگاه در گفت و گو با "اقتصاد 100"  می گوید در تمام دنیا، فضای مجازی یکی از مهم ترین ارکان تحقق اهداف کارخانه ها یا صاحبان صنایع غذایی در زمینه عرضه و فروش است. به عنوان مثال مدت هاست که در برخی کشورهای دنیا، افرادی به عنوان تست کننده موادغذایی فعالیت می کنند. این‌ افراد با حضور در سوپرمارکت ها و فروشگاه‌های زنجیره‌ای جلوی دوربین‌ها می‌روند و غذاهای مختلف از یک فروشگاه یا یک برند خاص را تست و تبلیغ می‌کنند. این ویدئوها در اینستاگرام، یوتیوب، توییتر و... منتشر می‌شود و به توسعه بازاریابی و بیزینس این موادغذایی کمک می کند.

مجدی با بیان اینکه در واقع فضای مجازی هدفی زود هنگام است که در مورد بازار موادغذایی هم همین کارکرد را دارد، عنوان می کند: به عبارت دیگر فضای مجازی مسیری است که صاحبان صنایع غذایی را زودتر به اهدافشان می‌رساند، یک برند یا یک ماده غذایی را خیلی زود معروف می‌کند و بسیار سریع هم به فروش می‌رساند. بنابراین در حال حاضر و در دنیای امروزی ابزاری بهتر از فضای مجازی وجود ندارد.  

به گفته این کارشناس ارتباطات، در گذشته ای نه چندان دور صاحبان صنایع غذایی تبلیغات و اشاعه برندینگ را فقط در رادیو، تلویزیون، روزنامه، مجلات و به طور کلی رسانه‌های رسمی منتشر می کردند. اگرچه فضای مجازی، اینستاگرام، توییتر، واتس آپ، بله و ایتا هم رسانه‌های رسمی هستند اما رایگان بودن آنها کمک زیادی به صاحبان صنایع کرده تا فضای تبلیغاتی خود را به این سمت بیاورند. در واقع رایگان بودن فضای مجازی، سرعت عمل و همه گیر بودن، شبکه های اجتماعی را تبدیل به یک برند کرده که در آن صنعت مهمی مانند مواد غذایی می تواند خودش را معرفی کند.

مجدی تاکید می کند که معرفی و تبلیغ یک محصول در شبکه های اجتماعی، هزینه ها، سختی ها و مشکلات رسانه های رسمی را ندارد؛ اما در مقابل برای معرفی و تبلیغ در فضای مجازی، محتوایی تولید شده و برای شبکه های اجتماعی، فضاهای مجازی، اینفلوئنسرها و ادمین ها ارسال می شود. آنها هم با یک مبلغ بسیار ناچیز در مقایسه با تعرفه های تبلیغاتی سایر رسانه‌های رسمی، این محتوا را منتشر می‌کنند.

متن کامل را اینجا بخوانید

وبگردی

ارسال نظر

 

نظرسنجی

با واردات خودرو خارجی دست دوم موافقید؟

.

طلا و جواهر اقتصاد 100 : رشد قیمت طلا در بازارهای جهانی و داخلی سکه را در نوسان نگه داشته و چشم‌ها را به تحولات بازار…

اخبار سلامت

سینما در سینما