مازاد 15 هزار تنی مرغ در بازار / مردم توان خرید دارند؟

مازاد 15 هزار تنی مرغ عرضه شده در بازار هم نشان از مشکلات جدی پیش روی صنعت مرغ داری در کشور دارد و هم خبر از ناتوانی مردم در تامین مواد غذایی لازم.

مازاد 15 هزار تنی مرغ در بازار / مردم توان خرید دارند؟

به گزارش اقتصاد 100 از باشگاه خبرنگاران جوان؛ رئیس انجمن پرورش دهندگان مرغ گوشتی گفت: با توجه به شرایط فعلی عرضه و تقاضا، ماهانه ۱۰ تا ۱۵ هزارتن مرغ مازاد بر نیاز کشور است.

محمد یوسفی گفت: قیمت کنونی هرکیلو مرغ زنده درب مرغداری ۳۰ تا ۴۰ هزار تومان و مرغ گرم ۴۷ تا ۶۰ هزارتومان است.

به گفته او، وضعیت کنونی بازار مرغ  تاسف بار است چرا که مرغ هایی که امروز وارد بازار می شود، با نرخ هر قطعه جوجه ۱۵ هزارتومان تولید شده است که براین اساس تولیدکننده در فروش هرکیلو مرغ ۱۵ تا ۱۶ هزار تومان زیان می کند.

یوسفی می گوید: معاونت امور دام با اتخاذ تمهیدات مناسب باید از ضرر و زیان مرغداران بکاهد، در غیراین صورت تولیدکنندگان زیادی از گردونه تولید خارج می شوند.

رئیس انجمن پرورش دهندگان مرغ گوشتی از عرضه روزانه ۵ هزار و ۵۰۰ تا ۶ هزارتن مرغ گرم در سطح کشور خبر داد و گفت: با توجه به کاهش سرانه مصرف، ماهانه ۱۰ تا ۱۵ هزارتن از این میزان مازاد بر نیاز کشور است.

روز گذشته طی خبری آمار مربوط به کاهش خرید مواد غذایی و مواد پروتئینی در اقتصاد 100 منتشر شد که نشان میدهد مردم 1.5 برابر سال گذشته هزینه می کنند ولی 10 درصد مواد پروتئینی کمتری می توانند خرید کنند و این موضوع می تواند منجر به تهدیدی جدی برای امنیت غذایی کشور بشود.

 

انتهای پیام/

وبگردی

ارسال نظر

 
  • خانم ناشناس ارسالی در

    ای خدا لعنتتون کنه قیمتشو ارزون کنین که مردم بتونن خرید کنن والا مردم گناه دارن قدرت خرید ندارن . من خودم نزدیک یکساله گوشت گرم نخریدم وحدود شش ماهه که مرغ نخریدم . آخه این همه گرونیه هیچ مسئولی هم دلش برای مردم نمی سوزه والا انصاف نیست . فقرا و طبقه پائین و متوسط جامعه هر روز وضعشون بدتر و بدتر میشه . به خدا از بچه م خجالت میکشم هوس مرغ میکنه نمیتونم بخرم کاشکی مسئولین یه ذره وجدان داشتند

نظرسنجی

به نظر شما چرا همسان‌سازی حقوق‌بازنشستگان تا کنون انجام نشده و وعده آینده داده می شود؟

.

اخبار سلامت

سینما در سینما