درخشش بی‌پایان چهارمین کاشته‌زن قرن!

اقتصاد 100- شاید سخت‌ترین کار دنیا برای لیونل مسی این بود که بعد از فتح جام‌جهانی و رسیدن به قله رویاها، دوباره به جریان عادی زندگی حرفه‌ای‌اش برگردد و در مسابقات معمولی حاضر شود. او اما نسبتا خوب از عهده این کار دشوار برآمده است. آخرین پرده از درخشش‌های ستاره آرژانتینی هم عصر یکشنبه رقم خورد؛ در جریان یک بازی دیوانه‌وار در لیگ فرانسه که تبدیل به «کام‌بک در کام‌بک» شد. در جریان مسابقات هفته بیست‌وچهارم لیگ فرانسه، پاری‌سن‌ژرمن میزبان لیل بود. پاریس خیلی زود و با دو گل امباپه و نیمار از حریف پیش افتاد تا این‌طور به نظر برسد که پیروزی آسانی در انتظار میزبان است، اما هرگز این‌طور نبود. لیل در ادامه مسابقه به جریان بازی برگشت و موفق شد سه گل پیاپی به ثمر برساند.

درخشش بی‌پایان چهارمین کاشته‌زن قرن!

به گزارش گروه اقتصاد ورزش، این نتیجه برای تیمی که دو بازی آخرش در لیگ فرانسه و لیگ قهرمانان اروپا را هم با شکست پشت سر گذاشته بود، می‌توانست یک فاجعه کامل باشد. بنابراین پاریس در دقایق پایانی با همه توان برای جبران مافات کوشید. آنها که اوایل بازی نیمار را هم به دلیل مصدومیت از دست داده بودند، کار دشواری داشتند. با این وجود گل دقیقه ۸۷ امباپه باعث شد امیدوار شوند که لااقل دست خالی میدان را ترک نمی‌کنند. مسابقه داشت با نتیجه مساوی به پایان می‌رسید که یک ضربه ایستگاهی به سود پاریس اعلام شد. اینجا بود که لیونل مسی، بعد از حضوری نسبتا کمرنگ در جریان بازی فرصت درخشش و برگرداندن ورق بازی را پیدا کرد.

او با یک ضربه ایستگاهی دقیق، هر سه امتیاز را توی جیب تیمش ریخت تا ارزش‌های خودش را نشان بدهد. بعد از این گل طلایی، امباپه نخستین نفری بود که از صمیم قلب مسی را در آغوش کشید تا شایعه اختلاف آنها کمرنگ شود. این دو نفر در پی حواشی فینال جام‌جهانی از هم فاصله گرفته‌بودند. بر اساس آمار یک رسانه فرانسوی، این شصت‌ویکمین گل لیونل مسی از روی ضربات ایستگاهی بود که او را در رده چهارم برترین‌ها از این نظر در قرن بیست‌ویکم قرار می‌دهد. نفر اول جونینو پائولیستا معروف برزیلی است که ۷۷ بار از روی ضربات ایستگاهی گل زد، رونالدینیو و بکام هم با ۶۶ و ۶۵ گل در رده‌های دوم و سوم قرار گرفته‌اند.

انتهای پیام/
منبع : دنیای اقتصاد

وبگردی

ارسال نظر

 

نظرسنجی

اگر پول داشته باشید سرمایه گذاری در کدامیک را ترجیح می دهید؟

.

طلا و جواهر اقتصاد 100 : شورای جهانی طلا اعلام کرده که قیمت‌های رکورد طلا، بازیافت فلزات گرانبها را به بالاترین سطح…

اخبار سلامت

سینما در سینما