با بحران خداحافظی کنیم؟

اقتصاد 100- دور رفت مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا از هفته گذشته آغاز شد و این هفته به پایان می‌رسد. هفته گذشته بازی‌های جذابی انجام شد و امشب هم قرار است این اتفاق رخ دهد؛ آن‌هم با نبرد ناپولی و آینتراخت فرانکفورت و البته جدال لیورپول و رئال‌مادرید. هر دو بازی از ساعت ۲۳:۳۰ به صورت همزمان شروع می‌شوند و قطعا نگاه‌ها به جدال ستارگان در آنفیلد است.

با بحران خداحافظی کنیم؟

اقتصاد 100- هرچند ناپولی به عنوان جذاب‌ترین و قدرتمندترین تیم این فصل فوتبال ایتالیا، دنبال‌کنندگان خاص خود را دارد، اما به نوعی می‌توان شانس پیروزی این تیم برابر حریف آلمانی را که در بوندس‌لیگا در رده ششم حضور دارد، بیشتر دانست. از آن‌طرف اما نبرد لیورپول و رئال، تکرار فینال سال گذشته است. نبردی انتقامی میان پرافتخارترین تیم تاریخ لیگ قهرمانان با ۱۴ قهرمانی و سومین تیم پرافتخار با ۶ قهرمانی. رقابت دو تیم طی سالیان اخیر شدیدتر هم شده؛ به خصوص پس از دو باخت قرمزها در فینال سال‌های ۲۰۱۸ و ۲۰۲۲. تا قبل از فصل ۱۵-‌۲۰۱۴ که دو تیم در مرحله گروهی به مصاف یکدیگر رفتند، لیورپول آمار ۱۰۰ درصد پیروزی برابر رئال را داشت، اما از آخرین برد این تیم برابر رقیب کهکشانی، ۱۴ سال می‌گذرد و ۵ برد برای رئال، یک تساوی و ۳ برد برای لیورپول ارقام کلی به جا مانده از دیدارهای دو تیم است.

جدا‌ از رقابت قدیمی دو تیم، کارلو آنچلوتی و یورگن کلوپ سرمربیان حاضر در این بازی می‌دانند که با توجه به نتایج ضعیفی که اخیرا گرفته‌اند رقابت برای قهرمانی در لیگ داخلی‌شان از بین رفته و لیگ قهرمانان آخرین جام مهمی است که می‌توانند کسب کنند. اوضاع میزبان امشب یعنی لیورپول به مراتب بدتر از رئال است و آنها حتی از جام حذفی و اتحادیه هم حذف شده و در رده هشتم قرار دارند. یعنی شانس‌شان برای صعود به لیگ قهرمانان سال آینده هم زیاد نیست پس باید در این تورنمنت خودی نشان دهند. فرلاند مندی و احتمالا تونی کروس مصدومان رئال برای بازی امشب هستند، اما لیورپول نمی‌تواند از تیاگو، کوناته، دیاز، رمزی و آرتور بهره ببرد.

انتهای پیام/
منبع : دنیای اقتصاد

وبگردی

ارسال نظر

 

نظرسنجی

پیش بینی می کنید در سال 1403 کدامیک از بازارهای زیر با نوسانات کمتر قیمتی روبرو شود؟

.

اخبار سلامت

سینما در سینما