حال و روز نقره این روزها چگونه است ؟ / در اوج است یا سقوط

طلا و جواهر اقتصاد 100: نقره (XAG/USD) در روز جمعه سقف قیمتی در بالای سطح 24.00 دلار ثبت کرد و سپس در حوالی 23.70 دلار قرار گرفت.

حال و روز نقره این روزها چگونه است ؟ / در اوج است یا سقوط

 

به گزارش  «اف‌ایکس استریت» نقره‌ (XAG/USD) در روز جمعه سقف قیمتی در بالای سطح 24.00 دلار ثبت کرد و سپس در حوالی 23.70 دلار قرار گرفت.

در محیط بازارها به نظر می‌رسد که سرمایه‌گذاران در حال کسب سود هستند و همچنان هفته را با رشد 6 درصدی بسته‌اند. و اما شرط‌بندی‌ها در مورد فدرال رزرو نه‌تنها بر دلار آمریکا و بازدهی ایالات متحده فشار وارد می‌آورد، بلکه به فلز زرد اجازه می‌دهد تقاضای کافی را پیدا کند.

از طرفی با بروز نشانه‌هایی از سردشدن در شاخص قیمت مصرف‌کننده ایالات متحده (CPI)، که منجر به واکنش مثبت شد و فعالان بازار، آن را به عنوان نشانه‌ای از نزدیک‌شدن فدرال رزرو به پایان چرخه‌ی صعود خود تفسیر کردند، زمینه‌ی تضعیف دلار آمریکا طی هفته فراهم شد. در همین راستا، با کاهش بازده اوراق قرصه در سایه‌ی شرط‌بندی‌های فدرال رزرو، نقره توانست از موقعیت استفاده کند و خود را به بالاترین سطح خود از اوایل سپتامبر برساند.

آنچه مسلم است نرخ‌های بالا بدان جهت که هزینه‌ی نگهداری فلزات بدون بازده را افزایش می‌دهند، حامل خبر بدی برای فلزات گرانبها خواهند بود. 

و اما سوزان کالینز، رئیس بانک فدرال رزرو بوستون، روز جمعه، شرایط مالی را مطلوب و مساعد قلمداد کرد و سردشدن اخیر سناریوی تورم را مورد استقبال قرار داد. با این وجود، وی همچنان انقباض بیشتر را موضوعی ممکن و احتمالی برشمرد که با این کار، منجر به بروز نگرانی در بازارها شد. در این میان، بازده اوراق قرضه ایالات متحده پس از کاهش شدید در طول هفته بهبود یافت.  در حالی که بازدهی 5 ساله و 10 ساله به ترتیب 4.46 درصد و 4.45 درصد بود، نرخ 2 ساله 4.91 درصد را نشان داد.

نمودار روزانه حاکی از آن است که طلا (XAG/USD) با وجود ثابت‌ماندن اندیکاتورها، یک سوگیری فنی صعودی دارد.

در حالی که هیستوگرام میانگین متحرک همگرایی مکدی (MACD) نوارهای سبز راکد را نشان می‌دهد، شاخص قدرت نسبی (RSI) یک شیب خنثی بالای نقطه وسط خود ثبت کرد.

با در نظر گرفتن چشم‌انداز فنی گسترده‌تر، این جفت بالاتر از میانگین متحرک ساده 20،100،200 روزه (SMA) قرار می‌گیرد که بیانگر آن است که گاوها در زمینه‌ای وسیع‌تر، کنترل را در دست دارند.

پشتیبانی: 23.50 دلار، 23.30-20 دلار (همگرایی SMA در بازه‌ی 100 و 200 روزه )، 23.00 دلار.

مقاومت: 24.15 دلار، 24.30 دلار، 24.50 دلار.

وبگردی

ارسال نظر

 

نظرسنجی

به نظر شما عملکرد تیم اقتصادی دولت آقای رئیسی تاکنون چگونه بوده است؟

.

طلا و جواهر اقتصاد 100: یک کارشناس اقتصادی گفت: بر اساس قانون مالیات بر عایدی سرمایه اشخاص تجاری صاحبان مشاغل بابت…

اخبار سلامت

سینما در سینما