نقره ، قدرتمند پیش می‌رود

طلا و جواهر اقتصاد 100: نقره امروز با این امید که فدرال رزرو، از افزایش بیشتر نرخ‌های بهره صرفنظر کند، قدرت گرفت و به بالاترین حد هفتگی نزدیک به 23.20 دلار رسید.

نقره ، قدرتمند پیش می‌رود

به گزارش «اف‌ایکس استریت» قیمت نقره (XAG/USD) به بالاترین حد هفتگی نزدیک به 23.20 دلار رسید؛ گفتنی است فلز سفید با این امید که فدرال رزرو، از افزایش بیشتر نرخ‌های بهره صرفنظر کند، تقویت می‌شود.

شاخص دلار آمریکا (DXY) نزدیک به پایین‌ترین حد دو ماهه در حدود 104.00 معامله می‌شود که این افت در سایه‌ی پیشروی روند کاهش تورم به سمت 2 درصد واقع شد. ناگفته نماند که تورم اصلی در ماه اکتبر به مدد کاهش چشمگیر قیمت جهانی نفت، به میزان قابل توجهی کمتر شد که در این بین، تأثیر تنش‌ها و ناآرامی‌های خاورمیانه را نمی‌توان نادیده گرفت.

داده‌های تورمی حاکی از روند کاهشی در ماه اکتبر در ایالات متحده با سرعت بالاتری است و نقره‌ از این موضوع سود می‌برد.

از طرفی، معاملات آتی S&P500 در جلسه‌ی توکیو سودهایی را به همراه داشت که حکایت از بهبود قابل توجهی در ریسک‌پذیری فعالان بازار دارد. در حالی که تورم بیش از حد انتظار کاهش یافت، خریداران سهام ایالات متحده بیشتر اقدام به خرید کردند.

قیمت نقره پس از کشف علاقه‌ی خرید نزدیک به فیبوناچی اصلاحی 61.8%  (از پایین‌ترین حد 4 اکتبر در حدود 20.70 دلار تا بالاترین قیمت 20 اکتبر در 23.70 دلار) در سطح 21.86 دلار، با بهبود چشمگیر مواجه شد.

همچنین، فلز سفید بالاتر از میانگین متحرک نمایی 200 دوره‌ای (200-EMA) معامله می‌شود که نشان می‌دهد روند کوتاه‌مدت صعودی شده است.

شاخص قدرت نسبی 14 (14-RSI) نیز به محدوده صعودی 60.00-80.00 تغییر جهت می‌دهد که بیانگر ایجاد انگیزه‌ی صعودی است.

وبگردی

ارسال نظر

 

نظرسنجی

صرفه‌جویی در شرایط فعلی اقتصادی را از کجا شروع می کنید؟

.

اخبار سلامت

سینما در سینما