فشار بر نقره شدت گرفت

طلا و جواهر اقتصاد 100: نقره در سایه‌ی گزارش شاخص قیمت اصلی هزینه‌‌ی مصرف شخصی در ماه سپتامبر، نقره تحت فشار قرار گرفت.

فشار بر نقره شدت گرفت

به گزارش «اف‌ایکس استریت» نقره‌ (XAG/USD) برخی فشارهای فروش را تجربه می‌کند و این فشارها به دلیل گزارش شاخص قیمت اصلی هزینه مصرف شخصی (PCE) در ماه سپتامبر است که دفتر تحلیل اقتصادی ایالات متحده (BEA) اقدام به انتشار آن کرده و مطابق با انتظارات فعالان بازار است.

در حوزه‌ی گزارش‌های کلیدی، داده‌های تورم اصلی سالانه PCE، مطابق با برآوردها، از 3.9٪ در ماه اوت به 3.7٪ کاهش یافت. از سوی دیگر، نرخ تورم ترجیحی فدرال رزرو، همانطور که انتظار می‌رفت، در مقابل افزایش اسمی 0.1 درصدی ثبت‌شده در ماه اوت، با سرعت بالاتر 0.3 درصد افزایش یافت.

و اما از آنجا که تورم اصلی PCE به طور مستمر در حال کاهش است، شاخص دلار آمریکا (DXY) با افت چشمگیری مواجه شده است. و اما آنچه در حقیقت قیمت‌های نقره را تحت فشار قرار داده، بازگشت شدید بازدهی خزانه‌داری 10 ساله‌ی ایالات متحده به نزدیکی 4.87٪ رسید.

شاخص دلار

با نگاهی رو به جلو، سرمایه‌گذاران تمرکز خود را به سیاست پولی فدرال رزرو تغییر خواهند داد. در همین راستا، مطابق با ابزار نظارت بر نرخ فدرال، ثابت ماندن نرخ بهره در سطح 5.25 الی 5.50 درصد از سوی مقامات فدرال رزرو، در نظر معامله‌گران امری قطعی است.

و اما احتمال یک افزایش دیگر نرخ بهره در هر یکی از دو جلسه‌ی باقیمانده‌ی سیاست پولی در سال 2023، به 20 درصد کاهش یافته است.

و اما لورتا مستر، رئیس بانک فدرال رزرو کلیولند، هفته‌ی گذشته، بازده اوراق قرضه بالاتر را معادل یک افزایش نرخ بهره 25 واحد پایه (bps) عنوان کرد.

افزون بر آن، گزارش تولید ناخالص داخلی (GDP) سه ماهه سوم که روز پنج‌شنبه منتشر شد، حاکی از آن بود که سرمایه‌گذاری‌های حاصل از کسب‌وکارها برای اولین بار در دو سال گذشته، به دلیل هزینه‌های استقراض بالاتر تعدیل شده است. با این حال، بازارها شاهد رشد عمده‌ی مخارج مصرف‌کننده‌ی قوی و سرمایه‌گذاری مسکونی بالاتر بوده‌اند.

تحلیل تکنیکال نقره با استفاده از نمودار دو ساعته

قیمت نقره در مقیاس دو ساعته، همچنان به دفاع از منطقه حمایتی ادامه می‌دهد که در محدوده 22.40 الی 22.56 دلار قرار دارد. میانگین متحرک نمایی 50 دوره‌ای (50-EMA) همچنان به عنوان مانعی برای گاوهای نر قیمت نقره عمل می‌کند.

شاخص قدرت نسبی (14-RSI) در محدوده 40.00 الی 60.00 در نوسان است که بیان می‌کند سرمایه‌گذاران برای ایجاد موقعیت‌های جدید، منتظر یک محرک بالقوه هستند.

وبگردی

ارسال نظر

 

نظرسنجی

صرفه‌جویی در شرایط فعلی اقتصادی را از کجا شروع می کنید؟

.

اخبار سلامت

سینما در سینما