نقره، جذاب‌تر شد!

طلا و جواهر اقتصاد 100: در پی انتشار گزارش اشتغال ایاللات متحده، قیمت نقره با افزایش بیش از 1.89 درصدی، از پایین‌ترین سطح روزانه‌ی خود به 22.59 دلار رسید.

نقره، جذاب‌تر شد!

به گزارش «اف‌ایکس استریت»، در پی انتشار گزارش وزارت کار ایالات متحده (DoL) که حاکی از افزایش نیروی کار به میزانی کمتر از آنچه انتظار می‌رفت، قیمت نقره با افزایش بیش از 1.89 درصدی، از پایین‌ترین سطح روزانه‌ی خود به 22.59 دلار رسید. از این رو، معامله‌گران به این تفکر رسیدند که فدرال رزرو نرخ‌ها را بیشتر افزایش نمی‌دهد و به این ترتیب، اشتها برای دلار آمریکا (USD) آسیب دید.

نقره XAU/USD در زمان نوشتن این مقاله، در سطح 23.17 دلار معامله می‌شود که 1.86 درصد افزایش یافته است.

ارقام ضعیف‌تر از حد انتظار اشتغال در ایالات متحده باعث کاهش انتظارات فدرال رزرو برای افزایش نرخ بهره می‌شود و این امر، نقره را تقویت می‌کند.

سهام ایالات متحده نیز همچنان در سبز باقی می‌ماند که نشان‌دهنده‌ی روحیه‌ی مثبت بازار است. اما در حوزه‌ی داده‌ها، گزارش حقوق و دستمزد غیرکشاورزی ماه اکتبر به تعداد افراد کمتر از حد انتظار اضافه‌شده به نیروی کار اشاره داشت، در حالی که نرخ بیکاری به آستانه‌ی 4 درصد نزدیک شد. میانگین درآمد ساعتی از 4.3 درصد در سپتامبر به 4.1 درصد در ماه گذشته کاهش یافت که حکایت از سردشدن بازار کار دارد.

اگرچه سیاست‌گذاران بر نیاز به بازار کار شل‌تر، رشد زیر روند و کاهش تورم تاکید کردند، اما این داده‌ها در پی بدون تغییرماندن نرخ‌ها توسط فدرال رزرو، ارائه شد. در این بین، نظرات جنگ‌طلبانه‌ی جروم پاول، رئیس فدرال رزرو، عمدتاً نادیده گرفته شد، زیرا تصویر ذهنی معامله‌گران، نزدیک به 100 واحد پایه در پایان سال 2024 کاهش یافت.

از سوی دیگر، عامل دیگری که بر جذابیت نقره می‌افزاید، کاهش بازده اوراق قرضه خزانه‌داری ایالات متحده است. نرخ اوراق 10 ساله ایالات متحده در 4.55 درصد قرار دارد، که در روز جمعه، 10 واحد پایه (bps) و در مقیاس هفتگی، 17 واحد در ثانیه کاهش یافته است، و یک باد موافق برای نقره XAG/USD تلقی می‌شود.

برای هفته‌ی پیش رو، علاوه بر داده‌های اقتصادی مختلط و اظهارات سخنرانان فدرال رزرو، تقویم اقتصادی ایالات متحده با انتشار مطالبات بیکاری و احساسات مصرف‌کننده‌ی دانشگاه میشیگان، در انتظار معامله‌گران است.

نمودار روزانه نقره (XAG/USD) پیش از اینکه از رقم 23.00 دلار عبور کند، شاهد تعمیق سطح فلز بدون بازده تا میانگین متحرک 20 روزه (20-DMA) به 22.72 دلار بود و این موضوع در شرایطی اتفاق افتاد که خریداران، 200-DMA را در 23.27 دلار هدف قرار دادند.

لازم به ذکر است که رد این سطح، قبل از به چالش‌کشیدن رقم 24.00 دلار، رأس باندهای بولینگر را در معرض سطح 23.63 دلار قرار می‌دهد. برای از سرگیری روند نزولی، فروشندگان باید قیمت‌ها را از آخرین کف قیمت چرخه‌ای که در 22.44 دلار مشاهده شد، یعنی پایین‌ترین قیمت 26 اکتبر، عبور دهند.

وبگردی

ارسال نظر

 

نظرسنجی

صرفه‌جویی در شرایط فعلی اقتصادی را از کجا شروع می کنید؟

.

اخبار سلامت

سینما در سینما