رونمایی جی اسکیل از حافظه DDR5-8000، با سقف 10000 MT/s

جی اسکیل به تازگی از ماژول‌های حافظه DDR5-8000 Extreme با پهنای باند بالا رونمایی کرده است.

رونمایی جی اسکیل از حافظه DDR5-8000، با سقف 10000 MT/s

به گزارش گروه دانش و فناوری اقتصاد ۱۰۰ و به نقل ازسخت افزارمگ،جی اسکیل به تازگی از ماژول‌های حافظه DDR5-8000 Extreme با پهنای باند بالا رونمایی کرده است. این نسخه حاصل تلاش مشترک ایسوس و جی اسکیل بوده که منجر به اورکلاک سریع تا سرعت 10000 MT/s (میلیون انتقال در ثانیه) شد. این دستاورد، در عین حال که اتفاق چشمگیری است، اما نیاز به پیکربندی حافظه‌ای دارد که چندان برای استفاده روزمره ایده آل نخواهد بود.

در این بیانیه مطبوعاتی منتشر شده از سوی G.Skill، اطلاعات و اسکرین شات‌هایی ارائه شد که در آن کیت‌های جدید DDR5-8000 CL40 و DDR5-7800 CL38 را به نمایش گذاشته شده. همه‌ی ماژول‌ها با پردازنده‌ی 13900K جدید اینتل در مادربرد Asus ROG Maximus Z790 Apex جفت شدند، که کیت DDR5-8000 را قادر ساخته تا به بیش از 124 گیگابایت بر ثانیه سرعت خواندن و 120 گیگابایت بر ثانیه در معیار حافظه AIDA64 دست یابد.

علاوه بر کیت‌هایی که با سرعت XMP 3.0 کار می‌کنند، تیم مشترک ایسوس و جی اسکیل توانستند کیت DDR5-8000 را بدون استفاده از خنک‌کننده‌های عجیب و غریب تا سرعت 10000 MT/s اورکلاک کنند. با این حال، تنظیمات مورد نیاز برای دستیابی به این سرعت اصلا برای استفاده روزمره مناسب نیست. آنها مجبور شدند تنها با استفاده از یک ماژول RAM در حالت تک کانال کار کنند و زمان بندی اولیه به طور قابل توجهی بالاتر از پیکربندی استاندارد دو ماژول در کیت های 7800 و 8000 تنظیم شد.

DDR5 در عرضه اولیه خود با مشکلات بسیار فراوانی رو به رو بود. دریافت کنندگان اولیه که به اندازه کافی خوش شانس بودند تا آن را به دست بیاورند اغلب تنها می‌توانستند یک کیت را پیدا کنند، که تازه با مشکلات مربوط به بوت، پایداری یا سایر مشکلات مربوط به BIOS مواجه می‌شدند. حتی امروزه، بسیاری از بردهای دارای چهار اسلات DIMM با مشکلات پشتیبانی از DDR5 در پیکربندی 4×16 مواجه هستند. در مقایسه با ماژول‌های DDR4 بالغ، سرعت و تأخیر آن چنان سودمند تلقی نمی‌شد، و افزایش عملکرد اغلب در بهترین حالت حداقل در نظر گرفته می‌شد.

کیت‎‌های DDR5 مدرن حرکت از «ارتقای اختیاری» به سمت تبدیل شدن به یک «نیازمندی سخت افزار» را آغاز کرده‌اند. در حالی که پلتفرم‌های Alder Lake و Raptor Lake اینتل به کاربران امکان انتخاب بردهای DDR4 یا DDR5 را می‌دهند، اما AMD به تازگی پردازنده‌های سری 7000 و مادربردهای سری x670 عرضه کرده که کاربران برای استفاده از آنها باید به سمت استاندارد جدید DDR5 بروند.

DDR5 نیز در همان مسیری که نسخه‌های قبلی فناوری حافظه DDR رشد کرده بودند رشد کرده است. با ادامه تکامل و افزایش نرخ پذیرش، کاربرانی که به پلتفرم حافظه رم جدید منتقل می‌شوند این فرصت را خواهند داشت که از پهنای باند بالاتر DDR5، مصرف انرژی کمتر، افزایش کارایی و مقیاس‌پذیری و افزایش کلی عملکرد بهره ببرند.

 

وبگردی

ارسال نظر

 

نظرسنجی

به نظر شما چرا کسی پرسپولیس و استقلال را نمی‌خرد؟

.

طلا و جواهر اقتصاد 100 : رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران گفت:قیمت طلا و سکه در معاملات امروز بر خلاف افزایش اونس جهانی…

اخبار سلامت

سینما در سینما