هوش مصنوعی DALL-E برای استفاده در برنامه‌ها در دسترس است

زین پس برای استفاده از هوش مصنوعی DALL-E نیازی به بازدید از یک وبسایت خاص ندارید.

هوش مصنوعی DALL-E برای استفاده در برنامه‌ها در دسترس است

به گزارش گروه دانش و فناوری اقتصاد ۱۰۰ و به نقل از سخت افزارمگ، اگر از کاربران استفاده کننده از وبسایت و هوش مصنوعی OpenAI بوده باشید، حتما می‌دانید که برای استفاده از این هوش مصنوعی نیاز به ثبت نام در وبسایت آن دارید و اگر بخواهید خارج از آن محیط به آن دسترسی داشته باشید، این کار کمی سخت خواهد شد. حالا لازم است بدانید که شرکت توسعه‌دهنده این هوش مصنوعی به طور عمومی یک چارچوب بتا منتشر کرده است که به برنامه‌ها و سایر محصولات اجازه می‌دهد از مولد هنر هوش مصنوعی آن‌ها استفاده کنند.

جالب است بدانید که همین الان هم تعداد انگشت‌شماری از مشتریان از این فناوری استفاده می‌کنند. برای مثال کافی است بدانید که برنامه جدید طراح مایکروسافت از DALL-E برای ایجاد آثار هنری برای رسانه‌های اجتماعی، اسناد و دعوت نامه‌ها استفاده می‌کند. این ابزار تصویر هوش مصنوعی به Bing و Edge می‌آید تا به شما کمک کند در زمانی که نمی‌توانید آنچه را که نیاز دارید را طراحی کنید، هوش مصنوعی برای شما این کار را انجام دهد. حالا تصور کنید که پلتفرم Cala که یک “سیستم عامل مد و سبک زندگی” است از این ابزار برای تولید طرح‌های جدید استفاده می‌کند. میکستیل‌ها می‌توانند از این سیستم برای تولید هنرهای دیواری بی‌نظیر استفاده کنند.

پلتفرم OpenAI از این دسترسی برای گسترش بیشتر کنترل شما بر هنر خود استفاده می‌کند. اکنون شما حق مالکیت کامل تصاویری را که می‌سازید دارید و نه فقط حقوق استفاده آن را! این بدان معناست که احتمال نقض خط‌مشی محتوا و کپی رایت هنر تولید شده توسط هوش مصنوعی شما به حداقل خواهد رسید و برای شما راحت‌تر است که کنترل هنر تولید شده توسط خود را در دست داشته باشید.

اکنون هر چیزی که بسازید، می‌توانید آن را در مجموعه‌های عمومی و خصوصی خود سازماندهی کنید. به عنوان مثال، اگر تعداد زیادی قطعه و نقاشی با مضمون فضایی می‌سازید، برای یافتن آن‌ها نیازی نیست بقیه گالری خود را غربال کنید.

البته باید این موضوع را نیز مدنظر داشته باشید که مجموعه ابزار و افزایش حقوق شما در کنترل تولیدات هوش مصنوعی سبب نمی‌شود که چالش‌های این سوالات که آیا هنر تولید شده توسط هوش مصنوعی قرض گرفته شده است یا به سرقت رفته است، کمتر شود.

حتی ممکن است چالش‌های شما در زمینه مالکیت اثر تولید شده نیز بیشتر شود زیرا زین پس قرار است از هوش مصنوعی DALL-E در جاهای بیشتری استفاده شود. در حالی که شرکت‌هایی مانند Shutterstock با OpenAI برای فروش تصاویر تولید شده توسط هوش مصنوعی فعالیت می‌کنند، سایرین شرکت‌ها به دلیل ترس از اختلافات مربوط به حقوق چاپ و نشر آثار، استفاده از این فناوری را ممنوع می‌کنند.

طبیعی است که مدتی طول بکشد تا توسعه دهندگان برنامه بتوانند از پیشنهاداتی مانند DALL-E بدون برخی نگرانی‌های اخلاقی یا قانونی استفاده کنند.

 

وبگردی

ارسال نظر

 

نظرسنجی

اگر پول داشته باشید سرمایه گذاری در کدامیک را ترجیح می دهید؟

.

طلا و جواهر اقتصاد 100 : عضو اتحادیه طلا و جواهر تهران با بیان اینکه اصلاح قیمت‌ها در بازار طلا و سکه طبیعی بود از…

اخبار سلامت

سینما در سینما