ماوس بلوتوثی اوریگامی با ضخامت ۴.۵ میلی متر

هنر و تکنولوژی ژاپن از دیرباز شهره عام‌و‌خاص بوده و شاید به‌شخصه برای بنده، هنر اوریگامی یکی از منحصر‌به‌فردترین هنرهای مفهومی دنیا بوده و هست.

ماوس بلوتوثی اوریگامی با ضخامت ۴.۵ میلی متر

به گزارش گروه دانش و فناوری اقتصاد ۱۰۰ و به نقل از جی اس ام،در طراحی ماوسی که قرار است قابل حمل باشد، یک مانع اساسی وجود دارد؛ برخلاف لپ‌تاپ، ساختن یک ماوس در عین حال نازک و راحت تقریباً غیرممکن است. در گذشته تلاش‌هایی برای دور زدن این موضوع صورت گرفته است، مانند موس Arc مایکروسافت یا طراحی پاپ آپ V500 لاجیتک. اما شاید یک کمپین جدید Kickstarter نزدیک‌ترین عملی باشد که برای رسیدن به این هدف صورت گرفته است. ممکن است به لطف ساختار تاشو مبتنی بر پارچه، نازک‌ترین ماوس را که همچنین بسیار راحت است، بتوانید در دستان خود داشته باشید.

ماوس Air.0 شبیه چیزی مانند تکه‌ای از یک تبلت تاشو به نظر می‌رسد. این محصول در حالت پایه خود فقط 4.5 میلی متر ضخامت دارد (به جز قسمتی از یک ناحیه حسگر که تقریباً سه برابر ضخامت آن است)، اما در امتداد چین‌های کاغذ اوریگامی خود جمع می‌شود تا شکل معمول “قوز” یک ماوس بی‌سیم را ایجاد کند.

هنگامی که ماوس به صورت مغناطیسی مونتاژ می‌شود، به طور خودکار روشن می‌شود و پایه‌های لغزنده در چهار گوشه آن باعث می‌شود مانند یک ماوس نوری معمولی حرکت کند. علیرغم نمای بسیار نازک آن، این ماوس از سوئیچ‌های مکانیکی واقعی برای دکمه‌های چپ و راست استفاده می‌کند. اگرچه مهندسان سازنده آن برای برطرف کردن نیاز چرخ مرکزی اسکرول، از یک پد لمسی استفاده کرده‌اند. جالب است بدانید که با یک بار شارژ مجدد از طریق USB-C می‌تواند ماه‌ها از این ماوس استفاده کرد.

این گجت مطمئناً در یک قاب باریک لپ‌تاپ بسیار راحت‌تر از یک ماوس معمولی قرار می‌گیرد یا حتی در یک جیب نیز پنهان می‌شود. اما اینکه چقدر خوب می‌تواند جایگزین یک ماوس استاندارد شود (مخصوصاً با آن ناحیه اسکرول لمسی) هنوز مشخص نیست. مطمئناً مخاطبان هدف این محصول افرادی هستند که آنقدر به قابلیت حمل و نقل اختصاص داده شده‌اند که می‌خواهند یک ماوس باریک و کاغذی سبک بخرند.

اما اگر می‌خواهید Air.0 را امتحان کنید، اکنون می‌توانید برای پیش‌سفارش آن در وبسایت Kickstarter اقدام کنید که تا تاریخ 25 نوامبر نیز ادامه خواهد داشت. ارزان‌ترین سطح برای دریافت ماوس 49 دلار است که با تحویل تخمینی در مارس 2023 همراه خواهد بود. البته این نکته را هم باید در نظر داشته باشید که مانند همه پروژه‌های Kickstarter، هیچ تضمینی وجود ندارد که واقعاً محصولی را که برای آن پرداخت می‌کنید، دریافت کنید.

 

منبع : جی اس ام

وبگردی

ارسال نظر

 

نظرسنجی

به نظر شما چرا همسان‌سازی حقوق‌بازنشستگان تا کنون انجام نشده و وعده آینده داده می شود؟

.

اخبار سلامت

سینما در سینما