ایرپادز پرو ۲ فروش بسیار موفقی را پشت سر گذاشته است

اقتصاد ۱۰۰ - اپل با نسل جدید هدفون پرمیوم ایرپادز پرو جایگاه خود در بازار هدفون‌های TWS را محکم‌تر از قبل کرد.

ایرپادز پرو ۲ فروش بسیار موفقی را پشت سر گذاشته است

به گزارش گروه دانش و فناوری به نقل ازجی اس ام ،در حالی که بازار هدفون‌های TWS در چند سال گذشته با رشد بسیار خوبی مواجه بوده است، گزارش جدید شرکت آماری و تحلیلی Canalys ادعا کرده است فروش این محصولات در سه‌ماهه چهارم سال ۲۰۲۲  کاهش داشته است. با این وجود، اپل همچنان برند برتر و پرفروش بازار هدفون‌های TWS بوده است و هدفون پرمیوم این شرکت مورد توجه بسیاری از کاربران قرار گرفته است. 

طبق گزارش Canalys، فروش هدفون‌های TWS در سه‌ماهه چهارم سال ۲۰۲۳ حدود ۲۳ درصد کاهش داشته است که برای اولین از سال ۲۰۲۱ روند نزولی به خود گرفته است.البته علی‌رغم عملکرد نسبتا ضعیف بازار هدفون‌های TWS، در حدود ۸۰ میلیون واحد از این محصولات عرضه شده است که بیانگر ثبات در بازار این هدفون‌ها است. هدفون‌های TWS بین بازه قیمتی ۲۰۰ تا ۳۰۰ دلای رشد سالانه مثبت را از خود به جای گذاشته‌اند که حدود ۸۷ درصد از این محصولات توسط اپل عرضه شده است.

شایان ذکر است کوپرتینونشین‌ها همچنان سلطان بلامنازع بازار هدفون‌های TWS محسوب می‌شوند چرا که غول فناوری آمریکایی در سه‌ماهه چهارم سال ۲۰۲۲ حدود ۲۸٫۴ میلیون هدفون را روانه بازار کرده است و سهمی ۳۵٫۸ درصدی از بازار را در اختیار داشته است. هدفون ایرپادز پرو ۲ که سال گذشته میلادی با سری آیفون ۱۴ معرفی شد به تنهایی ۶۳ درصد از فروش اپل در سه‌ماهه چهارم سال ۲۰۲۲ را به خود اختصاص داده است. 

بعد از اپل، سامسونگ با عرضه حدود ۶ میلیون هدفون و کسب سهمی ۷٫۵ درصدی از بازار در رده دوم قرار گرفته است. مطابق انتظار،‌ شیائومی در جایگاه سوم ایستاده است و با فروش ۳٫۵ میلیون هدفون حدود ۴٫۴ درصد از بازار را به خود اختصاص داده است. در رده‌های چهار و پنج نیز برندهای boAt و اوپو جای گرفته‌اند در حالی که ۴۵٫۳ درصد از بازار هدفون‌های TWS در اختیار برندهای بی‌شماری مانند سونی،‌ سنهایزر، SoundCore و دیگر شرکت‌های تولیدکننده قرار داشته است. 

در نهایت باید اشاره کرد که ایرپادز پرو ۲ به لطف کیفیت بالا سخت‌افزاری، قابلیت‌های پیشرفته و تجربه صوتی قدرتمند موفق شده است توجه کاربران بسیار زیادی را به خود جلب کند. یکی دیگر از عوامل موفقیت گسترده محصولات اپل اکوسیستم نرم‌افزاری یکپارچه آن‌ها است که باعث می‌شود خریداران نگاهی به دستگاه‌های برند اپل داشته باشند. 

انتهای پیام

منبع : جی اس ام

وبگردی

ارسال نظر

 
.

اخبار سلامت

سینما در سینما