اپل ویژگی تماس اظطراری ماهواره‌ای را به کشورهای بیشتری گسترش داد

اقتصاد ۱۰۰ -اپل امروز اعلام کرده که بر طبق وعده‌ای که داده بود مبنی بر اینکه ویژگی SOS ماهواره‌ای به تدریج در تمامی کشورها عرضه می‌شود، این قابلیت به شش کشور دیگر راه پیدا کرده است.

اپل ویژگی تماس اظطراری ماهواره‌ای را به کشورهای بیشتری گسترش داد

به گزارش گروه دانش و فناوری و به نقل از جی اس ام ،در کنار آیفون ۱۴ و ۱۴ پلاس زرد رنگ و رنگ‌های جدید قاب آیفون و بندهای اپل واچ، اپل امروز اعلام کرد که ویژگی تماس اظطراری از طریق ماهواره، در اواخر ماه جاری میلادی در اتریش، بلژیک، ایتالیا، لوکزامبورگ، هلند و پرتغال نیز در دسترس خواهد بود.

این ویژگی به مدل‌های آیفون ۱۴ اجازه می‌دهد به یک ماهواره گلوبال استار متصل شوند و کاربران را قادر می‌سازد تا زمانی که خارج از محدوده پوشش تلفن همراه و وای فای هستند، پیام‌های متنی را به خدمات اظطراری ارسال کنند. اپل خاطر نشان کرده  که شاخ و برگ یا سایر موانع بر روی زمین، می‌تواند منجر به طولانی‌تر شدن ارسال یا عدم ارسال پیام‌ها شود و اتصال ماهواره‌ای ممکن است در مکان‌های بالاتر از عرض جغرافیایی ۶۲ درجه کار نکند. لازم به ذکر است این سرویس به مدت دو سال پس از فعال‌سازی رایگان خواهد بود و پس از آن اپل مبلغی را بابت سرویس مذکور دریافت خواهد کرد، اما هنوز اپل صحبتی از میزان این مبلغ به میان نیاورده است.

SOS اظطراری از طریق ماهواره برای اولین بار در ماه نوامبر (آبان ۱۴۰۱) در آمریکا و کانادا راه‌اندازی شد و این سرویس فقط اختصاص به آیفون ۱۴، ۱۴ پلاس، ۱۴ پرو و ۱۴ پرو مکس دارد. در ادامه، تماس ضروری ماهواره‌ای در ماه دسامبر (آذر ۱۴۰۱) به کشورهای فرانسه، آلمان، ایرلند و بریتانیا گسترش یافت.

انتهای پیام

منبع : جی اس ام

وبگردی

ارسال نظر

 

نظرسنجی

به نظر شما عملکرد تیم اقتصادی دولت آقای رئیسی تاکنون چگونه بوده است؟

.

طلا و جواهر اقتصاد 100: رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران درباره اینکه طلا و سکه در هفته آینده چه قیمت‌هایی را تجربه…

اخبار سلامت

سینما در سینما