ویژگی تماس اضطراری ماهواره‌ای اپل در سال آینده به کشورهای بیشتری می‌آید

اپل در یک بیانیه مطبوعاتی رسمی، اعلام کرده که ویژگی جدید تماس اضطراری از طریق ماهواره که حالا رقیبی جدی برای اپل واچ در نجات جان انسان‌ها به شمار می‌آید، در سال آینده میلادی به کشورهای بیشتری راه خواهد یافت.

ویژگی تماس اضطراری ماهواره‌ای اپل در سال آینده به کشورهای بیشتری می‌آید

به گزارش گروه دانش و فناوری اقتصاد ۱۰۰ و به نقل از جی اس ام،اپل این هفته در یک بیانیه مطبوعاتی اعلام کرد که ویژگی تماس ماهواره‌های اضطراری آیفون ۱۴ در سال آینده توسط کشورهای بیشتری پشتیبانی خواهد شد. با این حال اپل فهرست این کشورها را که که ویژگی مذکور به آنها گسترش خواهد یافت، ذکر نکرده است.

تماس اضطراری از طریق ماهواره برای اولین بار در آمریکا و کانادا راه اندازی شد و به آیفون ۱۴، آیفون ۱۴ پلاس، آیفون ۱۴ پرو و آیفون ۱۴ پرو مکس با iOS 16.1 یا بالاتر نیاز دارد. این سرویس در اوایل هفته قبل در فرانسه، آلمان، ایرلند و بریتانیا در دسترس قرار گرفت در حالی که برای برخی از شماره‌های اضطراری محلی، نیاز به iOS 16.2 بود. این سرویس از زمان فعال‌سازی مدل آیفون ۱۴ به مدت دو سال رایگان خواهد بود اما اپل هنوز اعلام نکرده که پس از این دو سال نرخ این سرویس به چه میزان خواهد بود.

بر اساس یک سند پشتیبانی اپل در مورد استفاده از SOS اضطراری از طریق ماهواره اینطور آمده است:

در آمریکا و کانادا با ۹۱۱ تماس بگیرید یا پیامک ارسال کنید. در فرانسه با شماره‌های ۱۱۲، ۱۵، ۱۷، ۱۸، ۱۱۴، ۱۱۹، ۱۹۱ و ۱۹۶ تماس بگیرید یا پیامک ارسال کنید. در آلمان به ۱۱۲ و ۱۱۰ پیامک کنید. در ایرلند و بریتانیا با شماره‌های ۱۱۲ یا ۹۹۹ تماس بگیرید یا پیامک ارسال کنید.

برای اتصال به خدمات اضطراری از طریق ماهواره هنگام تماس یا پیامک با شماره‌های ۱۵، ۱۷، ۱۸، ۱۱۴، ۱۱۹، ۱۹۱ برای فرانسه، شماره ۱۱۰ برای آلمان و ۹۹۹ برای برای ایرلند به iOS 16.2 نیاز خواهید داشت. در دسترس بودن این شماره‌های اضطراری اضافی ممکن است به شرکت مخابراتی تلفن همراه شما نیز بستگی داشته باشد.

این قابلیت به مدل‌های آیفون ۱۴ امکان می‌دهد به یک ماهواره شرکت گلوبال استار متصل شوند و کاربران را قادر می‌سازد تا زمانی که خارج از محدوده پوشش تلفن همراه و وای فای هستند، پیام‌های متنی را به خدمات اضطراری ارسال کنند. اپل می‌گوید ارسال یک پیام متنی از طریق ماهواره در شرایط ایده‌آل با دید مسقیم از آسمان و افق ممکن است ۱۵ ثانیه طول بکشد، اما شاخ و برگ‌های درختان یا موانع دیگر می‌تواند منجر به طولانی‌تر شدن ارسال یا حتی عدم ارسال پیام‌ها شود. این شرکت اذعان کرده که اتصال ماهواره‌ای ممکن است در مکان‌های بالاتر از عرض جغرافیایی ۶۲ درجه مانند بخش های شمالی آلاسکا و کانادا کار نکند. با این حال گزارش‌های اخیر مبنی بر کمک فوری از طریق SOS اضطراری ماهواره‌ای توسط امدادگران اولیه برای نجات جان افراد در مکان‌هایی مانند آلاسکا و کالیفرنیا نیز گزارش شده است.

کاربران آیفون که نیاز به جزییات بیشتر در مورد ویژگی تماس اضطراری ماهواره‌ای دارند، می‌توانند به سند پشتیبانی اپل در این خصوص مراجعه کنند.

 

 

منبع : جی اس ام

وبگردی

ارسال نظر

 

نظرسنجی

به نظر شما چرا همسان‌سازی حقوق‌بازنشستگان تا کنون انجام نشده و وعده آینده داده می شود؟

.

اخبار سلامت

سینما در سینما