اپل در فکر یک ایرپادز مقرون به صرفه است

آمریکایی‌ها این بار قصد دارند با ایرپادز لایت، در رقابت هدفون‌های بلوتوثی ارزان‌قیمت وارد شوند.

اپل در فکر یک ایرپادز مقرون به صرفه است

به گزارش گروه دانش و فناوری اقتصاد ۱۰۰ و به نقل از جی اس ام ،به لطف مدل‌های زیاد ایرپادزی که کوپرتینویی‌ها دارند، بیشترین سهم بازار در بازار هدفون‌های بلوتوثی در سه ماهه سوم سال ۲۰۲۲ متعلق به اپل است. با وجود این برتری، یک گزارش بیان کرده که اپل در حال آماده‌سازی یک ایرپادز لایت بوده که بتواند در بازار هدفون‌های اقتصادی نیز در رقابت شرکت کند.

شایعات ایرپادزز لایت چیز تازه‌ای نیست. چند سالی است که این گزارش‌ها در میان بوده و اکنون آخرین گزارش آن، حاکی از این است که یک جفت هدفون بی‌سیم با باتری‌های سکه‌ای وارد بازار می‌شوند.. بر اساس یادداشت تحقیقاتی که اخیرا توسط 9to5Mac مشاهده شده، اگرچه این شایعه مدتی بود که دیده نشده بود، اما تحلیلگر جف پو از رسانه Haitong International Securities مجددا این شایعه را راه انداخته است. پو می‌گوید اپل قصد داشته با این کار، بازاریابی قیمتی را هدف قرار دهد. زیرا ارزان‌ترین محصول الکترونیکی اپل اکنون نسل دوم ایرپادزها با قیمت ۱۲۹ دلار است.

پس از آن نیز، نسل سوم ایرپادزها با قیمت ۱۶۹ دلار قرار دارد. با نگاهی به این قیمت‌ها، می‌توان فرض کرد که ایرپادز لایت با قیمتی کمتر از ۱۲۹ دلار عرضه خواهد شد. لازم به ذکر است که قیمت ایرپادز ۲ در مواقع تخفیف، برخی اوقات تا ۹۹.۹۹ دلار و برخی موارد بسیار نادر تا ۷۹.۹۹ دلار نیز کاهش پیدا می‌کند. بنابراین واقعا نمی‌توان حدس زد قیمت واقعی ایرپادز لایت چقدر خواهد بود. همچنین با توجه به اینکه اپل یک برند معروف و پریمیوم است، نمی‌دانیم این شرکت قرار است چه ویژگی‌هایی را از این محصول حذف کند.

برای کنار گذاشتن هزینه‌های تولید، کمترین کاری که اپل می‌تواند انجام دهد استفاده مجدد از طراحی ایرپادز ۳  کنار گذاشتن تدریجی ایرپادز ۲ است. همچنین برای قیمت کمتر از ۱۲۹ دلار، ایرپادز لایت نمی‌تواند قابلیت‌هایی مانند مانند نویز کنسلینگ، Spatial Audio، شارژ بی‌سیم یا گواهی ضد آب و گردوغبار (IP) را ارائه دهد. اما با این حال، اپل باز باید به استفاده از تراشه اختصاصی H1 در این محصول ادامه دهد. زیرا مشخص است این محصول اصلی‌ترین نقطه فروش کل محصولات است و امکان جفت شدن یکپارچه با آیفون و آیپد را فراهم می‌کند.

همچنین امکان دیگری که نیز وجود دارد، لغو توسعه ایرپادز لایت از سوی اپل است. زیرا ممکن است شرکت آمریکایی احساس کند این هدفون به دلیل کاهش هزینه‌ها کیفیت لازم را نداشته، ارزش کافی را ارائه نکرده و وجهه این برند را خراب می‌کند.

منبع : جی اس ام

وبگردی

ارسال نظر

 

نظرسنجی

پیش بینی می کنید در سال 1403 کدامیک از بازارهای زیر با نوسانات کمتر قیمتی روبرو شود؟

.

اخبار سلامت

سینما در سینما