اپل ویژگی Continuity را با روشی بسیار جالب به هدست واقعیت ترکیبی خود می‌آورد

اقتصاد ۱۰۰ - پتنتی که اخیرا در اداره ثبت اختراع اروپا ثبت شده، نشان می‌دهد که ویژگی‌های مختلف Continuity با نوآوری‌هایی بی‌نظیر در هدست واقعیت ترکیبی اپل اجرا خواهد شد.

اپل ویژگی Continuity را با روشی بسیار جالب به هدست واقعیت ترکیبی خود می‌آورد

به گزارش گروه دانش و فناوری و به نقل ازجی اس ام ،اپل قصد دارد ویژگی‌های جدید «Continuity» را به هدست واقعیت ترکیبی آینده خود بیاورد که تغییر بین دستگاه‌ها و فضاهای کاری مجازی را به تجربه‌ای بی‌نظیر بدل می‌کند.

برای هرکسی که با این اصطلاح آشنا نیست، باید گفت که این ویژگی به این معنی است که اپل چگونه همه راه‌هایی را که دستگاه‌های موجود در اکوسیستم خود به صورت متقابل ارتباط برقرار می‌کنند، توصیف می‌کند و به کاربران اجازه می‌دهد بدون وقفه در کاری که انجام می‌دهند، بین دستگاه‌ها جابجا شوند.

به عنوان مثال Handoff به شما امکان می‌دهد تا کار بر روی یک دستگاه را شروع کنید، سپس به دستگاه نزدیک دیگری بروید و در همان برنامه از جایی که کار را متوقف کرده بودید، ادامه دهید. نمونه‌های دیگر از ویژگی‌های Continuity عبارت هستند از ایرپلی به مک، Sidecar، یونیورسال کنترل و Continuity Camera.

هفته گذشته اداره ثبت اختراع اروپا یک درخواست ثبت اختراع از اپل با عنوان «Continuity برای چند دستگاه به منظور استفاده با سیستم‌های واقعیت توسعه یافته XR» منتشر کرد که در آن اپل نمونه‌هایی از پیش‌بینی نحوه عملکرد تعاملی Handoff مانند ارایه شده بود که بین یک دستگاه واقعیت ترکیبی و دستگاه‌های دیگر اپل کار می‌کرد.


شخصی که هدست را پوشیده به صفحه آیفون نگاه می‌کند

در یک مثال، اپل سناریویی را توصیف می‌کند که در آن یک دارنده هدست به ایمیلی در صفحه آیفون نگاه می‌کند، در نتیجه یک کپی مجازی از رابط برنامه Mail روی صفحه نمایش آیفون قرار می‌گیرد. کاربر با حرکت دست یا تغییر جهت نگاه، ایمیل را به یک صفحه نمایش مجازی بزرگتر معلق در محیط خود منتقل می‌کند و از طریق تشخیص حرکات انگشتان خود توسط دوربین‌های هدست، به نوشتن آن ادامه می‌دهد.

در مثالی دیگر در حالی که یک آهنگ در یک برنامه رسانه‌ای در آیفون پخش می‌شود، کاربر هدست به یک هوم پاد در همان اتاق اشاره می‌کند یا به آن نگاه می‌کند و با انجام این کار، پخش موسیقی را به صورت پیوسته بدون وقفه و بدون نزدیک شدن فیزیکی، به اسپیکر هوشمند منتقل می‌کند. نویسندگان این پتنت خاطر نشان می‌کنند: «این منطق انتقال می‌تواند از طریق یک اتصال مستقیم همتا به همتا و یا توسط یک سرور ابری تسهیل شود».


هدست پوشش مجازی محتوای صفحه نمایش آیفون را ترسیم می‌کند

سناریوهای مختلف دیگری در نظر گرفته شده است که نشان می‌دهد هدست XR اپل به طور مشابه مدیریت انتقال مداوم کنترل بین دستگاه‌های دیگر در سیستم را که به ورودی‌های کاربر مبتنی بر مکان سه بعدی و یا یک یا چند دستگاه دیگر پاسخ می‌دهد، خودش انجام می‌دهد.

اپل همچنین پیاده‌سازی دیگری را توصیف می‌کند که در آن هدست به جای تغییر از یک نمایشگر فیزیکی به یک نمایشگر مجازی، یک مک دسکتاپ را با قرار دادن لوازم جانبی نزدیک و در عین حال خارج از مرزهای صفحه نمایش مک در یک «محیط واقعیت توسعه یافته» تقویت می‌کند.

اینکه اپل ابتدا Continuity را در اولین نسل هدست واقعیت ترکیبی‌اش تا حد پیش خواهد برد، مشخص نیست اما برخی از نمونه‌های این پتنت احتمالا ایده کلی خوبی از آنچه این شرکت برای دستیابی به آن تلاش کرده است، به دست می‌دهد.

آنچه که ما در مورد این هدست می‌دانیم، این است که برای عملکرد به آیفون نیازی نخواهد داشت و می‌تواند به تنهایی مورد استفاده قرار گیرد. برای این منظور، دسگاه مذکور سیستم عامل «xrOS» را اجرا می‌کند، یک سیستم عامل جدید که به طور خاص برای تجربه AR/VR طراحی شده است. xrOS شامل برنامه‌های iOS مانند سافاری، عکس‌ها، پیام‌ها، نقشه‌ها، اپل موزیک، اپل تی وی پلاس، پادکست‌ها، تقویم و همچنین یک برنامه فیس تایم است که برای هدست سفارشی شده است.


فردی که هدست را پوشیده محتوای آیفون را به محیط واقعیت گسترده منتقل می‌کند

لازم به ذکر است که بر طبق گزارش‌ها، هیچ دستگاه کنترل پوشیدنی برای این هدست وجود نخواهد داشت و اپل در عوض به حرکات  دستی که توسط دوربین‌های بی‌شمار روی دستگاه شناسایی می‌شوند، تکیه خواهد کرد. به عنوان مثال تایپ با استفاده از روش «in air» از طریق حرکات چشم و حرکات دست انجام می‌شود.

اپل همچنین در حال برنامه‌ریزی برای رونمایی از اولین نسخه از این هدست است که احتمالا «Reality Pro» نامیده میشود و در WWDC 2023 در ماه ژوئن (خرداد۱۴۰۲) معرفی خواهد شد.

انتهای پیام

منبع : جی اس ام

وبگردی

ارسال نظر

 

نظرسنجی

با واردات خودرو خارجی دست دوم موافقید؟

.

طلا و جواهر اقتصاد 100 : رشد قیمت طلا در بازارهای جهانی و داخلی سکه را در نوسان نگه داشته و چشم‌ها را به تحولات بازار…

اخبار سلامت

سینما در سینما