هدست واقعیت ترکیبی اپل از رابط کاربری مشابه iOS بهره خواهد برد

اقتصاد ۱۰۰ - پوشیدنی هوشمند اپل از قابلیت‌های متنوعی بهره خواهد برد که از جمله آن‌ها می‌توان لنز‌های جدید و اپ استور اختصاصی اشاره کرد.

هدست واقعیت ترکیبی اپل از رابط کاربری مشابه iOS بهره خواهد برد

به گزارش گروه دانش و فناوری به نقل از جی اس ام ،همانطور که می‌دانیم، شایعه شده است هدست واقعیت ترکیبی اپل که برای سال‌هاست در حال توسعه و ساخت است در طی سال جاری میلادی معرفی خواهد شد. در این راستا، شایعات و گزارش‌های زیادی پیرامون این دستگاه موردانتظار در دسترس کاربران قرار گرفته است که بخشی از مشخصات فنی آن را فاش کرده است. حالا براساس جدیدترین گزارش منتشر شده، وبسایت خبری بلومبرگ به تشریح قابلیت‌های نرم‌افزاری،‌برنامه‌ها و نحوه کار با هدست واقعیت ترکیبی اپل پرداخته است. 

طبق این گزارش، رابط کاربری هدست واقعیت ترکیبی اپل مشابه سیستم عامل iOS خواهد بود و شامل ویژگی‌های مشابه سری آیفون و آیپد می‌شود. در واقع، بلومبرگ ادعا کرده است به دلیل این رابط کاربری مشابه حس و حال کاربری هدست واقعیت ترکیبی اپل مشابه آیفون و آیپد خواهد بود. این هدست از یک هوم اسکرین برخوردار خواهد بود که برنامه‌های مختلف در آن قرار گرفته‌اند و حتی ویجت‌های قابل شخصی‌سازی نیز در دسترس هستند. به علاوه، کاربر قادر است از این هدست واقعیت مجازی / واقعیت افزوده به عنوان یک نمایشگر خارجی برای مک استفاده کند. با بهره‌گیری از این قابلیت، نمایشگر مک بر روی هدست اپل قرار می‌گیرد و کاربر می‌تواند با بهره بردن از یک صفحه کلید فیزیکی و ماوس مک خود را کنترل کند. 

این وبسایت اذعان داشت است که رهگیری چشم و دست یک از ویژگی‌های برجسته هدست واقعیت ترکیبی اپل خواهد بود. در این راستا، هدست هوشمند اپل از دوربین‌های خارجی برای تحلیل حرکات دست و چشم کاربر بهره می‌برد. با توجه به این موضوع، کاربری که این هدست را پوشیده است قادر است آن را تنها با نگاه کردن کنترل کند و آیتم‌های موجود در نمایشگر را انتخاب کند. انجام دستورهای نرم‌افزاری نیز تنها با چندین جسچر حرکتی قابل انجام است. برخلاف دیگر هدست‌های هوشمند موجود در بازار، هدست واقعیت ترکیبی اپل بر کنترلرهای فیزیکی وابسته نخواهد بود و همه تسک‌ها با استفاده از حرکات چشم و دست انجام خواهد شد. 

با بهره‌گیری از قابلیتی که احتمالا Reality Pro نام خواهد داشت، کاربر به راحتی و تنها با استفاده از یک حلقه چرخان بین دو حالت واقعیت افزوده و واقعیت ترکیبی سوئیچ خواهد کرد. به طور کلی، قابلیت واقعیت افزوده آیتم‌های مجازی را به دنیای واقعی وارد می‌کند و آن‌ها را با محیط اطراف ترکیب می‌کند. از آن سو، حالت واقعیت مجازی یک دنیای کاملا مجازی را شامل می‌شود که محیط واقعی را به طور کامل حذف می‌کند. ناگفته نماند که حالت واقعیت افزوده توسط دوربین‌های خارجی این هدست و به وسیله ویژگی pass-through ایجاد می‌شود. 

هدست واقعیت ترکیبی اپل برای کنفرانس‌های ویدئویی نیز کاربر دارد و قابلیت‌های تماس ویدئویی مبتنی بر فیس تایم را به همراه خواهد داشت. به لطف نرم‌افزار قدرتمند، صورت و فیزیک بدنی کاربر برای تماس‌های ویدئویی تعاملی به صورت واقعیت مجازی رندر می‌شود. به علاوه، اپل در حال توسعه محتواهای واقعیت مجازی با همکاری برندهای رسانه‌های برجسته‌ای مانند دیزنی و دالبی است که به طور اختصاصی برای هدست واقعیت ترکیبی در دسترس قرار خواهد گرفت. اپل همچنین در نظر دارد فیلم‌های اپل تی‌وی پلاس را بروز کند تا با سیستم این هدست هوشمند سازگار شود. 

هدست واقعیت ترکیبی اپل با برنامه‌های مختلفی مانند سافاری، Messages، Mail، اپل تی‌وی پلاس، Apple Music، پادکست و تقویم عرضه خواهد شد. به علاوه، این هدست از اپ استور اختصاصی نیز بهره خواهد برد که برای دانلود برنامه‌های تردپارتی کاربر دارد. وارد کردن متون مختلف نیز با استفاده از Siri به راحتی قابل انجام است. برای کاربرانی که عینک می‌پوشند، اپل لنزهای اختصاصی جدیدی را در اختیار آن‌ها قرار خواهد داد. همچنین به نظر می‌رسد برای تجربه صوتی مناسب این هدست با ایرپادز‌های اپل هماهنگ خواهد بود. البته هدست واقعیت ترکیبی اپل از اسپیکرهای داخلی بهره خواهد برد. 

همانطور که قبلا نیز شایعه شده بود، هدست واقعیت ترکیبی اپل از پک باتری‌ خارجی و جداگانه بهره خواهد برد که از تولید حرارت زیاد دستگاه جلوگیری خواهد کرد. این پک باتری احتمالا به اندازه دو آیفون ۱۴ پرو مکس است که روی هم قرار گرفته‌اند و قادر است انرژی موردنیاز هدست برای دو ساعت را تامین کند. پک باتری جداگانه به کاربر این امکان را می‌دهد تا باتری دشارژ شده را خارج کند و یک باتری دیگر اضافه کند تا مدت زمان بیشتری از دستگاه بهره ببرد. 

در نهایت، از دیگر مشخصات فنی هدست واقعیت ترکیبی اپل می‌توان به نمایشگر microLED با رزولوشن تصویر 4K، چندین دوربین مختلف و ویژگی شناسایی حالات چهره اشاره کرد. برچسب قیمتی این هدست نیز در حدود ۳۰۰۰ دلار اعلام شده است. 

انتهای پیام

منبع : جی اس ام

وبگردی

ارسال نظر

 

نظرسنجی

با واردات خودرو خارجی دست دوم موافقید؟

.

اخبار سلامت

سینما در سینما