اپل در حال توسعه یک هدست واقعیت ترکیبی ارزان قیمت است

اقتصاد ۱۰۰-بر طبق گزارش‌های فراوان اپل امسال قرار است اولین هدست واقعیت ترکیبی خود را معرفی کند که قیمت بالایی خواهد داشت.

اپل در حال توسعه یک هدست واقعیت ترکیبی ارزان قیمت است

به گزارش گروه دانش و فناوری و به نقل از جی اس ام ،شایعات نشان می‌دهند که اولین هدست واقعیت ترکیبی اپل که اواخر امسال عرضه می‌شود، حدود ۳۰۰۰ دلار قیمت خواهد داشت، اما نسخه آینده‌ای که پس از آن می‌آید مقرون به صرفه‌تر خواهد بود. اپل در حال حاضر قصد دارد یک هدست AR/VR را با بودجه مناسب‌تر که می‌تواند قیمتی مشابه آیفون داشته باشد، توسعه دهد.

قیمت مدل‌های فعلی آیفون ۱۴ از ۷۹۹ دلار شروع می شود و تا ۱۵۹۹ دلار برای بالاترین مدل با فضای ذخیره‌سازی ۱ ترابایتی افزایش می‌یابد، اما هنوز هیچ اطلاعاتی در مورد اینکه هدست ارزان‌تر اپل در چه محدوده قیمتی قرار می‌گیرد به دست نیامده است. ظاهرا این هدست با هدست واقعیت ترکیبی متا که ۱۵۰۰ دلار قیمت دارد، رقابت خواهد کرد.

مهندسان اپل قصد دارند از قطعات مقرون به صرفه‌تر برای کاهش قیمت این دستگاه استفاده کنند، اما این هدست ارزان‌تر قرار است همان عملکرد کلی هدست اولیه‌ای را داشته باشد که در امسال عرضه می شود. تراشه‌های موجود در این دستگاه برابر با آیفون، به جای تراشه‌های سطح مک در هدست گران قیمت‌تر اپل خواهد بود و اپل نیز ممکن است از نمایشگرهای داخلی با وضوح پایین‌تر و مواد اولیه ارزان‌تر استفاده کند.

در حال حاضر توسعه هدست مقرون به صرفه در مراحل اولیه است و اپل نمونه اولیه آن را هنوز تولید نکرده است. اطلاعات افشا شده می‌گویند که کار قابل توجه روی این دستگاه از سال گذشته آغاز شده و در آن زمان هدف این بوده که این هدست ارزان قیمت در سال ۲۰۲۴ یا ۲۰۲۵ معرفی شود.

تقریبا اپل در همه دسته محصولاتش، هم نسخه‌های پریمیوم دارد و هم مقرون به صرفه، بنابراین این احتمال کاملا منطقی است که برای هدست واقعیت ترکیبی خودش هم چنین روالی را طی کند تا دوست‌داران این دسته از محصولات قدرت انتخاب بیشتری داشته باشند.

اولین هدست واقعیت ترکیبی اپل می‌تواند به زودی در بهار پیش رو معرفی شود، اما این دستگاه در طول توسعه خود با تاخیرهای متعددی روبرو شده است و نمی‌توان باز هم این برهه زمانی را قطعی دانست. قیمت ۳۰۰۰ دلاری به دلیل قطعات رده بالایی است که اپل استفاده می‌کند، از جمله نمایشگرهای دوگانه 4K شرکت سونی، بیش از ۱۲ دوربین پیشرفته، یک بسته باتری خارجی و موارد دیگر.

انتهای پیام

منبع : جی اس ام

وبگردی

ارسال نظر

 

نظرسنجی

به نظر شما چرا همسان‌سازی حقوق‌بازنشستگان تا کنون انجام نشده و وعده آینده داده می شود؟

.

اخبار سلامت

سینما در سینما