لغو ماموریت Crew 6 دقایقی قبل از پرتاب موشک به دلیل مشکلات مربوط به سوخت

اقتصاد ۱۰۰ - ناسا و اسپیس اکس به تازگی دقایقی قبل از ماموریت Crew 6، که شامل انتقال 4 فضانورد به ایستگاه‌ فضایی بین المللی می‌شود آغاز این ماموریت را لغو کردند.

لغو ماموریت Crew 6 دقایقی قبل از پرتاب موشک به دلیل مشکلات مربوط به سوخت

به گزارش گروه دانش و فناوری و به نقل ازسخت افزارمگ، لغو این ماموریت دقایقی قبل از پرتاب موشک انجام شد و به دلیل برخی مشکلات در سیستم‌های زمینی عنوان شده است. تیم‌های آماده‌سازی و عملیاتی مشغول آماده کردن فضانوردان بودند و با نزدیک شدن به شمارش معکوس برای پرتاب، تیم کنترل ماموریت با اطلاع رسانی به خدمت فضاپیما آن‌ها را از لغو ماموریت Crew 6 به دلیل مشکلات مربوط به مایع قابل اشتعال راکت فالکون 9 مطلع کردند.

راکت فالکون 9 اسپیس اکس از 9 موتور Merlin 1D که با اکسیژن مایع و نفت سفید کار می‌کنند بهره برده است. با این حال این مخطوط مایع همراه با اکسید شدن به یک منبع برای ایجاد احتراق نیاز دارند و این ایجاد احتراق در فالکون 9 را مهندسان TEA-TEB می‌نامند که در واقع کوتاه شده عبارت تری اتیل آلومینیوم-تری اتیل بوران است.

این مایع، بسیار قابل اشتعال است و درست زمانی که موتور برای پرتاب مشتعل می‌شود مسئول انتشار شعله‌های سبز رنگ در قسمت انتهایی موتور است. ناسا و اسپیس اکس قرار بود به تازگی این ماموریت را انجام دهند و طبق گفته‌های قبلی این آن‌ها، وضعیت برای پرتاب مناسب عنوان شده بود.

لغو ماموریت Crew 6

مهندسان با موفقیت موشک را با سوخت و اکسید کننده بارگیری کردند و برج کنترل پرتاب و نگه‌دارند سفینه نیز با موفقیت از هم جدا شده بودند. طبق گفته‌ها، لغو ماموریت‌های اینچنینی نادر عنوان شده اما به هر حال تیم‌های عملیاتی با دیدن مشکلات موجود مجبور به اتخاذ این تصمیم شده‌اند. با این حال به نظر می‌رسد که ناسا و اسپیس اکس تنها 24 ساعت این ماموریت را به عقب انداخته‌اند و احتمالا در ساعت‌ها و یا روزهای آینده این پرتاب با موفقیت انجام خواهد شد.

انتهای پیام

وبگردی

ارسال نظر

 

نظرسنجی

به نظر شما چرا همسان‌سازی حقوق‌بازنشستگان تا کنون انجام نشده و وعده آینده داده می شود؟

.

اخبار سلامت

سینما در سینما