برنامه ریزی احتمالی TSMC برای ساخت دومین کارخانه در ژاپن

اقتصاد ۱۰۰ -به تازگی اخباری غیررسمی مبنی بر ساخت دومین کارخانه TSMC در ژاپن منتشر شده و به نظر می‌رسد که شرکت تایوانی در حال برنامه ریزی برای ساخت مجتمع تولیدی دیگری در این کشور است.

برنامه ریزی احتمالی TSMC برای ساخت دومین کارخانه در ژاپن

به گزارش گروه دانش و فناوری و به نقل ازسخت افزارمگ ،منبع اصلی این خبر روزنامه مستقر در توکیو Nikkan Kogyo است. با این حال هنوز مشخص نیست که این کارخانه قرار است در کجا احداث شود اما رسانه‌ها احتمال ساخت آن را مطرح کرده‌اند.

طبق گزارشات منتشر شده کارخانه جدید قرار است بر ساخت تراشه‌های 5 و 10 نانومتری تمرکز کند و انتظار نمی‌رود که شروع خط تولید آن تا اواسط دهه جاری میلادی آغاز شود. تکنولوژی ساخت این کارخانه احتمالا نشان می‌دهد که این مجتمع تولیدی جدید بیشتر بر روی تولید تراشه‌های صنعت خودرو و چیپست‌های مشابه متمرکز می‌شود.

طبق اطلاعات ارائه شده گفته می‌شود که هزینه تولید این کارخانه بیش از 7.4 میلیارد دلار خواهد بود. در همین راستا قبلا نیز از مدیرعامل TSMC در خصوص ساخت این کارخانه سوال شده بود، اما او هفته‌های گذشته بیان کرد که فعلا نمی‌تواند در این خصوص اظهار نظر کند. شرکت تایوانی همین حالا هم در جزیره کیوشو در ژاپن در حال ساخت یک کارخانه جدید برای تولید تراشه‌هایی با تکنولوژی ساخت 12 و 16 نانومتری است و به نظر می‌رسد که کمپانی مشهور تایوانی در حال برنامه‌ریزی برای یک کارخانه پیشرفته‌تر دیگر در همین کشور است.

TSMC دومین کارخانه ژاپن

TSMC نیز می‌داند که مشتریان این شرکت در نهایت به سمت استفاده از نودهای پیشرفته‌تر خواهند رفت و تصمیم این شرکت نیز برای احداث دومین کارخانه پیشرفته‌تر در ژاپن می‌تواند منطقی باشد. TSMC رهبر بخش ریخته‌گری و تراشه‌سازی در دنیا محسوب می‌شود و این شرکت هم از نظر ظرفیت تولید و هم از منظر کیفیت تولید برترین شرکت جهان است.

این کمپانی در حال حاضر 4 کارخانه بزرگ برای تولید ویفرهای 12 اینچی و 4 کارخانه دیگر برای ویفرهای 8 اینچی در اختیار دارد. تعداد کارخانه‌های این شرکت در سال‌های پیش رو قرار است بیشتر نیز شود و این در حالی اتفاق می‌افتد که این شرکت در نظر دارد زنجیره تامین و مکان احداث کارخانه‌های خود را در مناطق جغرافیایی مختلف و متنوعی اجرا کند.

انتهای پیام

وبگردی

ارسال نظر

 

نظرسنجی

با واردات خودرو خارجی دست دوم موافقید؟

.

طلا و جواهر اقتصاد 100 : رشد قیمت طلا در بازارهای جهانی و داخلی سکه را در نوسان نگه داشته و چشم‌ها را به تحولات بازار…

اخبار سلامت

سینما در سینما